پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه با حضور مدیر حوزه های علمیه در سمنان

حوزه/مدیر حوزه های علمیه کشور در جمع دانشجویان سمنان، بر ضرورت پاسخگویی حوزه و دانشگاه به نیازهای روز جامعه تاکید کرد و گفت: باید تولیداتی داشته باشیم که بتوانند به نیازهای امروز جامعه جواب بدهند، البته این امر نیازمند تلاش و همت بیشتری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله علیرضا اعرافی، در نشست تخصصی به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد، با بیان اینکه از 22 سالگی با دانشجویان مانوس بوده و در جمع آنان بوده ام، اظهار داشت: حدود 20 سال هم که در عرصه بین الملل فعالیت داشته ام، به هر کجا که رفته ام به دانشگاه نیز سر زده ام.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه حوزه باید علم را بشناسد و با آن مانوس باشد، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید یک نگاه درست در غرب شناسی داشته باشند و امروز گفتمان انقلاب اسلامی می خواهد تحول بنیادین و معرفتی به وجود بیاورد، البته گرچه کار سختی است، اما کار حوزه و دانشگاه باید چنین اقدام مهمی را دنبال کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر غرب شناسی نباشد ما در پایه ریزی دچار ضعف و مشکل خواهیم شد، افزود: برخی می گویند تعامل حوزه و دانشگاه شکل نگرفته و هیچ دستاوردی هم نخواهد داشت، اما چنین نخواهد بود و مقوله حوزه و دانشگاه با همه پیچیدگی هایی که دارد باید ارزیابی خوبی از آن شکل بگیرد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه بحث حوزه و دانشگاه چند لایه و سطح دارد و ضرورت هر جامعه دینی وحدت و همبستگی است، خاطرنشان کرد: نخبگی از حوزه و دانشگاه حاصل می شود و نخبگان بر روی بدنه جامعه اثر دارند.

وی تصریح کرد: حق جامعه این است که از نخبگان خود طلب کند، چرا که نخبگان در قله های جامعه قرار دارند؛ امروز حوزه باید این تعامل را بپذیرد و همکاری کند و دانشگاه نیز همین دیدگاه و نگاه را داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه نمی شود از دانشگاه انتظار داشت که همه یک شکل و همه از یک سنخ باشند، گفت: از حوزه هم نمی شود چنین انتظاری داشت، اما باید تلاش کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه وقتی سخن از حوزه و دانشگاه به میان می آید باید به همه ابعاد آن توجه کرد، افزود: همگرایی و وحدت حوزه و دانشگاه در سه مرحله یک سطوح عام( در حوزه رفتاری)، یک سطوح متوسط و یک سطوح عالی قرار می گیرد.

آیت الله اعرافی در پایان بر ضرورت پاسخگویی حوزه و دانشگاه به نیازهای روز جامعه تاکید کرد و گفت: باید تولیداتی داشته باشیم که بتوانند به نیازهای امروز جامعه جواب دهند، البته این امر نیازمند تلاش و همت بیشتری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha