جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله بوشهری

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: آثار علمای سلف به نسل ما به بهترین شیوه ممکن منتقل شده است و وظیفه همه ماست که در این عرصه گام برداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  آیت الله حسینی بوشهری، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به همراه جمعی از مدیران دفتر تبلیغات اسلامی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با ابراز خوشحالی از برگزاری این جلسه، گزارش معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی را جزو اتفاقات خوشایند و قابل تقدیر در حوزه پژوهش عنوان کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه با حضور محققان مختلف روز به روز بر نشاط علمی حوزه افزوده می شود گفت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه از گذشته یک مرکز اجتماع و تبادل فکر و اندیشه بوده و همواره پایگاه مورد توجه علاقه مندان علم و اندیشه بوده است.

به گفته وی، هر چند کار پژوهش رسالت دوم دفتر تبلیغات محسوب می شده، اما در حال حاضر که تبلیغ یک رسالت عام به شمار می رود پژوهش را می توان جزوی از این رسالت مهم بیان کرد.
امام جمعه قم با بیان اینکه آثار مختلف و دانشنامه های وزینی در دفتر تبلیغات و پژوهشگاه منتشر شده و با همت مجموعه دفتر، آثار علمای سلف به نسل ما به بهترین شیوه ممکن منتقل شده و وظیفه همه ماست که در این عرصه گام برداریم.
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه، ضمن اشاره به کم اطلاعی برخی از خواص با کارهای وزین انجام شده در مجموعه دفتر تبلیغات و پژوهشگاه، بر لزوم اطلاع رسانی جدی تر در این عرصه ها تأکید کرد و گفت به طور خاص کار اطلاع رسانی در سطح بین الملل در خصوص آثار موجود می بایست جدی تر پی گیری شود.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه در پایان خواستار انتقال مطالب جدید به نسل نوقلم حوزه شد و بر لزوم برآورده شدن نیازهای جامعه که دفتر تبلیغات اسلامی پیش قدم آن است تأکید کرد.
خاطر نشان می شود: آیت الله حسینی بوشهری برای سخنرانی در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه که قرار است از روز شنبه ۲۴ آذر تا ۲۹ آذرماه در محل مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه برگزار شود اعلام آمادگی نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه در ادامه این جلسه با دعوت از آیت الله حسینی بوشهری برای سخنرانی در روز افتتاحیه چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی که قرار است از روز شنبه ۲۴ آذرماه افتتاح شود به تشریح فعالیتهای این معاونت و همچنین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداخت.

به گفته رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از آذرماه سال ۱۳۹۶ تا آذرماه سال جاری، ۲۰۰ عنوان اثر که برخی در چند مجلد می باشد از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شده است.
وی همچنین به برگزاری نشست های مختلف در طی یک هفته برگزاری این نمایشگاه در هفته پژوهش امسال اشاره کرد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه به عنوان بخشی از حوزه علمیه محسوب می شود، برگزاری این نمایشگاه را در کنار نمایشگاه هفته پژوهش حوزه در راستای احیای روحیه پژوهش در فضای علمی به خصوص در حوزه های علمیه عنوان کرد.

لازم به ذکر است: در این جلسه، علاوه بر حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، حجت الاسلام نوروزنژاد مدیر روابط عمومی دفتر تبلیغات، دکتر رجبعلی اسفندیار مدیر مرکز همکاری علمی و بین الملل پژوهشگاه و مسئول برگزاری برنامه های هفته پژوهش و فناوری معاونت پژوهش دفتر تبلیغات و حجت الاسلام عراقی رئیس اداره همکاریهای علمی هم حضور داشتند.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha