شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست فرهنگی که در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب استان هرمزگان

حوزه/خانم مکی زاده گفت: مهارت حل مشکل، یکی از مهمترین فرآیندهای تفکر است که زمینه ی مقابلـه مؤثر با مشکلات و چالش های زندگی را برای افراد فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم زهرا مکی زاده، در نشست فرهنگی که در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب استان هرمزگان برگزار شد، در جمع طلاب به اهمیت کسب مهارت حل مشکل در زندگی پرداخت و بیان داشت: کسب مهارت حل مشکل در زندگی، موجب ایجاد پیشرفت، تعالی و ترقی افراد در یک ارتباط دو سویه در زندگی مشترک و کانون خانواده خواهد شد.

وی، اولین مهارت را ارتباط موثر دانست و گفت: راه های ایجاد ارتباط سالم دو سویه در کسب مهارت های ارتباطی، گفتگوی مسالمت آمیز، اختصاص زمانی خاص برای حل مشکلات، توجه به نظر دو طرف، و غیره است.

مشاور مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب افزود: اگر یکی از دو همسر در گفتگوی دو نفره توان کنترل خشم و صدای خود را ندارد، برای حفظ آرامش فرزندان باید محیطی مناسب غیر از محیط منزل انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مهارت های حل مشکل در خانواده، مدیریت اقتصاد در خانواده است، خاطر نشان شد: کنترل مسائل اقتصادی خانواده و آموزش آن به فرزندان توسط زن و مرد بسیار لازم و ضروری است.

خانم مکی زاده افزود: زن و مرد در مسائل خانواده از جمله مسائل اقتصادی به رفتاری، دور از پنهان کاری بلکه شفاف نیاز دارند.

وی همچنین بیان داشت: همسران برای رهایی از چالش های سخت زندگی باید از برنامه ریزی های مستمر، تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت و توجه به علایق دو طرف غافل نشوند.

مشاور مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب در پایان گفت: تقسیم کار در خانه به عنوان یکی دیگر از انواع مهارت های حل مشکل تا حدودی مسائل و چالش های زندگی را کم خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha