پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برنامه کاربردی تعاملی «داستان های اسلامی» برای کودکان ارائه شد

حوزه / روحانی نویسنده یزدی در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد گفت: خواندن داستان های دینی یکی از راه های موثر برای تقویت روحیه دینی کودکان و نوجوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»از یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری نویسنده یزدی کتاب «دعبل و زلفا» و «رویای نیمه شب» در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد با تاکید بر اینکه مطالعه در دوران کودکی اثرات مثبت بسیاری را در زندگی انسان دارد، تصریح کرد: زمانی که فردی در دوران کودکی مطالعه داشته باشد، مطالبی که آموخته را تا سالیان سال در ذهن خود خواهد داشت.

روحانی نویسنده یزدی، مطالعه و خواندن داستان را یکی از راه های موثر برای تقویت روحیه دینی کودکان و نوجوانان ارزیابی کرد و افزود: این کار نیز می تواند سبب ماندگاری هر چه بهتر مطالب در ذهن فرد باشد.

وی با بیان اثرات مطالعه درزندگی انسان خاطر نشان کرد: هنگامی که کتابی را مطالعه می کنید به خصوص کتاب های داستان، از نظر احساسی به عمق داستان می روید و ارتباط احساسی با قهرمانان داستان برقرار می کنید و کسانی که از نظراحساسی با داستان ارتباط برقرار می کنند بیشتر خود را در قالب قهرمانان داستان می بینند.

نویسنده کتاب رویای نیمه شب با اشاره به داستان های تاثیرگذار وزیبای قرآنی تصریح کرد: با توجه به اینکه داستان های قرآنی به عنوان الگویی کارآمد و موثر، به اصلاح باورها و اعتقادات می پردازد، پس افرادی که توانایی در زمینه نوشتن و خلق لحظه های تاثیرگذاردارند با الگوگیری از قرآن می توانند، رسالت دینی خود را درقالب داستان انجام دهند.

حجت الاسلام سالاری در پایان خاطرنشان کرد: در داستان های قرآنی معجزه ،عبرت ، هدایت و... با یک نقطه عطفی شروع و با یک نقطه عطف دیگر تمام و این روش باعث جذابیت و تاثیرگذاری دو چندان داستان می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha