پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
ترامپ

حوزه/ حجت الاسلام طالب پور گفت: چرا آمریکایی ها در مورد یمن که چندین هزار نفر از مردم آن کشته، مجروح و آواره شده اند ادعای حقوق بشری نمی کنند، اما در مقابل برای فردی که قاچاق مواد مخدر می کند و اعدام می شود ادعای حقوق بشر می کنند؟!

حجت الاسلام محسن طالب پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان به مناسبت 19 آذرماه روز حقوق بشر جهانی، در تبیین حقوق بشر آمریکایی و تفاوت های آن با حقوق بشر اسلامی، اظهار کرد: یکی از ابزارهایی که طی سال های اخیر برای گرفتن امتیاز علیه نظام مطرح می شود،  بحث حقوق بشر است و برخی افراد نیز با جمع آوری شواهد و قرائن و ارائه آن در مجامع بین المللی سعی در بهره برداری از این مسئله علیه کشور و نظام داشته اند.

وی افزود: در خصوص موضوع حقوق بشر باید به چند نکته توجه داشت از جمله این که نگاه حقوق بشری غرب و به ویژه استکبار جهانی با نگاه اسلام کاملا متفاوت است، نگاه ما به انسان، الهی و از جنبه خلیفه الهی و در چارچوب اسلامی است و از آنجایی که اسلام در ابعاد فردی، اجتماعی و خانوادگی کامل ترین و جامع ترین دین است در مسئله حقوق بشر نیز توجه کامل داشته است و در این بین به عنوان نمونه می توان به رساله حقوق امام سجاد(ع) اشاره کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه غرب و به خصوص استکبارجهانی به انسان نگاه لیبرالی دارد، گفت: این نگاه انسان را ابزار و بازیچه دست تلقی می کند و ادعایی هم که پیرامون حقوق بشر دارند واهی و دروغ است.

وی اضافه کرد: این ادعا و فشار واقعی نیست و ابزار و چماقی است تا آن را بر سر نظام بزنند و به این واسطه نظام از اصول خود عقب نشینی کند، آنها موضوعاتی مانند مسائل هسته ای، موشکی و حجاب را بهانه می کنند در حالی که با اصل نظام مسئله دارند و حتی اگر نظام به خواسته های آنها نیز تن بدهد قانع نمی شوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشگر نجف اشرف با تاکید بر نگاه مادی محور غرب به انسان و بهره برداری استکبار از این نگاه به نفع خود، تصریح کرد: انجام اعمالی مانند همجنس گرایی که حتی از نگاه انسانی و غریزی مورد تنفر و با اصول انسانی مورد قبول نمی باشد از نگاه مادی غرب به عنوان حقوق بشر یاد می شود.

وی در تشریح این تعارض و پارادوکس غرب و به خصوص آمریکا در برخورد با نظام حقوق انسانی، خاطر نشان کرد: اگر افرادی در کشور اغتشاش و آشوب به راه اندازند و نظام با آنها برخورد نماید دم از حقوق بشر می زنند در حالی که در آشوب های اخیر فرانسه هیچ داعیه ای از حقوق بشر به گوش نمی رسد و یا مردم فلسطین که سال ها است تحت فشار هستند کسی درباره حقوق بشر آنها ادعایی نمی کند.

وی افزود: چرا آمریکایی ها در مورد یمن که چندین هزار نفر از مردم آن کشته، مجروح و آواره شده اند ادعای حقوق بشری نمی کنند، اما در مقابل برای فردی که قاچاق مواد مخدر می کند و اعدام می شود ادعای حقوق بشر می کنند؟!

کارشناس مسائل سیاسی به مسئله حقوق بشر در آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: امروز در خود آمریکا بیشترین تعداد زندانی وجود دارد و حتی فردی را که 45 سال در زندان بوده اکنون متوجه شده اند بی گناه است، آیا این مسائل مصداق حقوق بشر نیست؟ مجامع علمی باید این مسائل را برای مردم تبیین کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته احمد شهید گزارشگر حقوق بشر در ایران گزارشی را علیه کشور تنظیم و به مجامع بین المللی ارائه کرد که  آن گزارش را بر اساس اخبار صفحات حوادث روزنامه های دولتی تهیه کرده بود و بر اساس آن اعلام کرد که سال گذشته چند نفر در ایران اعدام شده اند، در حالی که در کشوری مانند عربستان تنها برای چند گرم مواد مخدر گردن افراد زده می شود، گزارشی از حقوق بشر تهیه نمی شود.

حجت الاسلام طالب پور عنوان کرد: مردمی که در مسائل اقتصادی و تحت فشار گرانی و تورم در حق آنها اجحاف کردند مگر حقوق انسانی ندارند؟ نتیجه ای که از این نوع برخورد با حقوق بشر گرفته می شود آن است که داعیه حقوق بشر ادعایی دروغین است و بهانه ای بیش نیست.

وی در تبیین نگاه دینی و الهی به انسان تاکید کرد: درست است که انسان اشرف مخلوقات است، اما هر آنچه که انسان خواست نباید انجام شود، بلکه انسانی منظور است که در مسیر بندگی خدا قرار گیرد و اگر بندگی خدا را به جا نیاورد بشر نامیده می شود و منظور از بشر همان بعد حیوانی و مادی است و آنچه بشر را متمایز می کند بعد معنوی است و امروز نگاه غرب به بشر و بعد حیوانی است و آن را ملاک قرار داده است، یعنی بشر هر چه خواست به او داده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha