جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگاه پژوهش

حوزه/ کارگاه پژوهش با حضور معاون پژوهش بنیاد بین المللی اسراء امروز در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، کارگاه پژوهش با حضور معاون پژوهش بنیاد بین المللی اسراء، امروز مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.

حجت الاسلام تقی پور در آیین آغاز به کار این کارگاه آموزشی با مهم ارزیابی کردن موضوع تحقیق و پژوهش در حوزه بر ضرورت توجه جدی مدارس علمیه به مسأله پژوهش تأکید کرد.

وی با بیان این که رشد علمی حوزه نیازمند توجه جدی به امر تحقیق و پژوهش است، افزود: مدارس علمیه باید موضوع تحقیق و پژوهش را به صورت جدی تری دنبال کنند.

معاون پژوهش بنیاد بین المللی اسراء با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت خوبی در مدارس علمیه برای رشد پژوهش وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدیران و اساتید مدارس علمیه نقش محوری در تقویت موضوع پژوهش بر عهده دارند.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که موضوع پژوهش باید از پایه های نخست به تدریج برای طلاب تبیین و تشریح شود، تصریح کرد: باید با برنامه های تشویقی، طلاب را به سوی تحقیق و پژوهش فراخواند.

استاد حوزه با اشاره به این که طلاب در سطوح عالی نیاز جدی به تحقیق و پژوهش دارند، خاطرنشان کرد: آشنایی طلاب با مهارت های پژوهشی بستری برای رشد علمی آنها در مقاطع مختلف حوزه خواهد بود.

معاون پژوهش بنیاد بین المللی اسراء با بیان این که مدیران و اساتید مدارس علمیه نقش بسیار مهمی در رشد فرهنگ پژوهش در مدارس بر عهده دارند، بیان داشت: برگزاری کارگاه های پژوهشی و تقویت انجمن های علمی از جمله راهکارهای مهم در جهت تقویت موضوع پژوهش در مدارس است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha