شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید جواد نقوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نقوی مدیر حوزه علمیه جامعة العروة الوثقی لاهور پاکستان ضمن تاکید بر لزوم تحقق شعار وحدت میان مسلمانان گفت: وحدت نتیجه ارتباط دوطرفه و سازنده شیعه و سنی است نه نشستن و شعار وحدت دادن.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نقوی مدیر حوزه علمیه جامعة العروة الوثقی لاهور پاکستان در خطبه روز جمعه خویش در مسجد بیت العتیق واقع در جامعة العروة الوثقی ضمن تاکید بر لزوم تحقق شعار وحدت میان مسلمانان گفت: وحدت نتیجه ارتباط دوطرفه و سازنده شیعه و سنی است نه نشستن و شعار وحدت دادن.

وی هم چنین تلاش ها برای نزدیکی هرچه بیشتر پیروان مکاتب اسلامی در هفته وحدت را ستود و بیان داشت: این امام امت امام خمینی(ره) بود که 12 تا 17 ربیع الاول را به نام هفته وحدت نامگذاری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد نقوی در ادامه سخنان خود برگزاری راهپیمایی وحدت امت و کنفرانس حرمت رسول(ص) و جشن میلاد مسعود نبی مکرم(ص) توسط حوزه علمیه عروة الوثقی را اقدامی مثبت در راستای اتحاد اسلامی دانست.

مدیر حوزه علمیه جامعة العروة الوثقی گفت: اگر اهل سنت برنامه ای برگزار کنند ما در خانه بنشینیم و روزی که ما برنامه داریم آنها شرکت نکنند این خیانت به وحدت است، ولی اگر شیعه و اهل سنت در ارتباط باشند نظریه وحدت اسلامی تقویت می گردد و در مبارزه با تفکر فرقه گرایانه اقدامی موثر خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha