پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلالی

حوزه/ حجت الاسلام جلالی گفت: رسالت مهم حوزویان و روحانیون براساس قرآن کریم، بحث تفقه در دین است، مسئولین آموزش حوزه علمیه و مدارس علمیه باید زمینه فهم عمیق طلاب را در دین فراهم کنند.

حجت الاسلام محسن جلالی در  گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون نشست هم اندیشی معاونین آموزش مدارس علمیه استان اصفهان، اظهار کرد: گردهمایی معاونین آموزش مدارس استان اصفهان به صورت ماهانه و باحضور 40 نفر از معاونین برگزار شد.

وی بیان کرد: این نشست هم اندیشی یا هدف تمرکز و توجه بر امر برنامه ریزی دقیق و منظم برای بحث فعالیت های تبلیغی پیرامون پذیرش حوزه علمیه در سال 9۸- 9۷ برگزار شد.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه پذیرش حوزه علمیه اصفهان همزمان با دیگر حوزه های علمیه کشور در بهمن ماه سال جاری برای سال تحصیلی 97-98  آغاز می شود تصریح کرد: از معاونین آموزش مدارس علمیه سراسر استان خواسته شد که به منظور تحقق پذیرش حداکثری با ائمه جمعه و جماعات شهرستان های خود هماهنگ شوند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی با مشورت یکدیگر در راستای جذب جوانان شهرستان ها برای ثبت نام در حوزه علمیه، در اولویت کاری این هم اندیشی بود.

حجت الاسلام جلالی اذعان کرد: مصوباتی پیرامون دروس ارتقایی برای طلاب ممتاز بود که به اطلاع معاونین آموزش  مدارس استان رسانیده شد، در ادامه برخی از معاونین آموزش پیشنهاداتی در رابطه با کم و یا زیادن کردن تعداد دروس ابلاغی داشتند که مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که دراین نشست هم اندیشی مطرح شد، مشکلات و نقطه نظراتی پیرامون دروس بینش مطهر درباره کتاب های استاد مطهری بود که امسال برای اولین بار در سرفصل دروس اجباری آموزشی حوزه علمیه اصفهان قرار گرفته است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه اصفهان در توصیه به معاونین آموزش مدارس بیان کرد: رسالت مهم حوزویان و روحانیون براساس قرآن کریم، بحث تفقه در دین است، این دستور قرآن کریم است که عده ای برای تفقه در دین هجرت کنند و سپس در جامعه دین را تبلیغ کنند، مسئولین آموزش حوزه علمیه و مدارس علمیه باید زمینه فهم عمیق در دین را فراهم کنند

وی اظهار داشت: معاونین آموزش مدارس علمیه باید به نحوی رفتار کنند که طلاب انگیزه لازم برای فهم عمیق در دین را داشته باشند، تقویت ادبیات عرب زمینه لازم برای فهم در قرآن و حدیث است، تدریس مطلوب اصول و فقه لازمه  رسالت قرآنی حوزویان است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha