جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فعالیت های هسته ای

حوزه/ علی اصغر زارعان با تاکید بر این که شایعات دشمنان درباره توقف فعالیت های هسته ای کشورمان دروغ محض است، تصریح کرد: صنعت هسته ای کشور با نشاط، اراده قوی، مدیریت جهادی و تلاش مضاعف به فعالیت خود ادامه می دهد.

علی اصغر زارعان، دستیارویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، با قدردانی از حمایت حوزه و روحانیت از دستاوردهای دانشمندان هسته ای کشورمان گفت: تخصص و تعهد مهمترین عامل موفقیت دانشمندان هسته ای  کشور است.

وی  به برگزاری چهل  و پنجمین نمایشگاه  تخصصی صنعتی هسته ای کشور در دانشگاه کاشان اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه تنها گوشه ای از فعالیت صنعت هسته ای  در معرض دید عموم قرار داده شده است.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، با بیان اینکه تاکنون تمام  پروژه های هسته ای کشور را به نام ائمه اطهار(ع) به جلو برده ایم، دعای خیر علما و روحانیون را در پیشرفت روزبروز فعالیت های هسته ای کشور موثر دانست و اظهار کرد: این که دشمن با استفاده از عناصر داخلی در تلاش است به مردم القا کند که بعد از برجام فعالیت های هسته ای کُند شده، دروغ محض است.

وی، با تاکید بر این که شایعات دشمنان درباره توقف فعالیت های هسته ای کشورمان دروغ محض است، خاطرنشان کرد: صنعت هسته ای کشور با نشاط، اراده قوی، مدیریت جهادی و تلاش مضاعف به فعالیت خود ادامه می دهد.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به چهار برابری پیشرفت دستاوردهای هسته ای کشور طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: این که می گویند در راکتور اراک  بتون ریخته اند و یا سانتریفیوژ در جایی کم و زیاد شده و هر آنچه که بعضی از رسانه های بدخواه می گویند، واقعیت ندارد .

زارعان همچنین خواستار بازدید روحانیون از سایت های اصفهان، اراک، فردو و نطنز شد و اظهار کرد: از روحانیون می خواهیم که از نزدیک حقایق هسته ای را مشاهده کنند و واقعیت ها را به مردم انتقال دهند.

گفتنی است، چهل و پنجمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته ای کشور در 20 غرفه در دانشگاه کاشان دایر شده و تا روز 21 آذرماه جهت بازدید دانشجویان و با هماهنگی روابط عمومی برای دانش   آموزان و دستگاه هایی اجرایی هرروز از ساعت 9صبح تا 13 ظهر و 14:30 تا 30 :17عصر آزاد است.

در این نمایشگاه  کل مرور چرخه سوخت هسته ای در دو نیروگاه، کاربردهای صنعت هسته ای در حوزه های پزشکی و درمان، کشاورزی، لیزیک و اپتیک، و ... همراه با توضیح کارشناسان فنی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha