شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سردار شریفی

سردار ابوالقاسم شریفی گفت: نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، چراکه با تقدیم بیش از ۸۶ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز، بیش از ۷۰ درصد از ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، سردار ابوالقاسم شریفی رئیس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اجلاسیه ایثارگران کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به وظیفه آحاد ملت است.

وی با بیان اینکه شهدا و جانبازان به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیازی ندارند، گفت: ما وظیفه داریم آثار دفاع مقدس و خاطرات شهدا را برای نسل سوم و چهارم انقلاب که جنگ را ندیدند بازگو کنیم تا بدانند روزی رزمندگانی بوده که نقش خود را ایفا کردند.

شریفی اعلام کرد: در این استان بیش از 26 هزار رزمنده از سپاه و بسیج، 4 هزار جانباز و بیش از 2 هزار شهید داریم.

70 درصد ایثارگران کشور از بسیجیان هستند

وی با بیان اینکه نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، چراکه با تقدیم بیش از 86 هزار شهید و 200 هزار جانباز، بیش از 70 درصد از ایثارگران کشور را به خود اختصاص داده است، خدمت بزرگی به نظام اسلامی کرده است، گفت: ما باید روحیه بسیجی را بین مسئولان و فرماندهان و احاد ملت تقویت کنیم.

رئیس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: زمانی که آمریکای جنایتکار با شکل گیری داعش در فاصله 30 کیلومتری کربلا مستقر شدند و 7 استان عراق را اشغال کردند و علاوه بر آن، دور تا دور جمهوری اسلامی ایران را محاصره کردند، قصد داشتند ما را زمین بزنند.

شریفی افزود: این توطئه چینی ها برای این بود تا نگذارند  تفکر و فرهنگ بسیجی و شیعی به خارج از از مرزها نفوذ کند، اما دیدید که در عراق با تشکیل حشدالشعبی منجر به آزادی عراق شد و همچنین در لبنان حزب الله مقابل حملات لبنان ایستاده است.

وی تصریح کرد: دشمنی که اجازه نمی داد یک پرواز در سوریه انجام شود با ورود تفکر بسیجی به این کشور قدرت خود را ازدست داده اند.

هزاران بسیجی داوطلب رفتن به سوریه

رئیس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در ایران هزاران بسیجی داوطلب رفتن به سوریه بودند، اعلام کرد: در مجموع هزار بسیجی که در طول سال های 92 تا 96 اعزام شده بودند، یک ریال حقوق نگرفته بودند و تا 6 ماه بعد از شهادت مبلغی برای خانواده 100 شهید واریز نشده بود که در نهایت ماهی 2 میلیون و 200 هزار تومان به ازای هر ماه حضور پرداخت شد.

وی یادآور شد: امروز می بینید دشمنی که در جنگ 31 روزه در مقابل لبنان جنگید و مجبور به عقب نشینی شد، امروز با 24 ساعت جنگ در مقابل مقاومت فلسطین و شلیک 400 موشک حماس، نتواسنت مقاومت کند و این حاصل تفکر بسیجی است.

رئیس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امروز در کشور اگر رزمنده 70 ماه ایثارگری داشته باشد، جز معافیت یکی از فرزندانش هیچ خدمتی به او تعلق نمی گیرد، افزود: در سال بعد برای تمام رزمندگان کارت ایثار صادر می شود.

شریفی با اشاره به اینکه عده ای از رزمندگان در جبهه  مجروح شده بودند، اما به دلایل مختلف سندی ندارند که مشقاتی برایشان ایجاد کرده است، اظهار داشت: سپاه اقدامی شروع کرده که در برنامه ششم مصوب شد و طبق آن اگر یگان های نیروهای مسلح تصویب و تایید کنند فرد جانباز شده، مشخصات این فرد وارد سیستم »سجایا» می شود که روز گذشته طلسم این دو سه ساله شکست و اطلاعات اولین گروه به تعداد 60 نفر وارد سیستم شد.

وی مبنای خدمت و پایه خدمت همه جانبازان را سال 72 برشمرد و اعلام کرد: در سال 98 اولین گروه از جانبازان بسیجی که 30 هزار نفر هستند بازنشسته می شوند و همچون یک فرد نظامی از پاداش پایان خدمت بهره مند می شوند و نیز جانبازان بالای 25 درصد هم این پاداش را دریافت خواهند کرد.

رئیس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه تبیین کرد: به فرموده رهبری باید از زبان روز دنیا در معرفی شهدا و ایثارگران استفاده کنیم و برهمین اساس دیگر نمی توانیم تصاویر و خاطرات شهدا را در آلبوم ها نگهداری کنیم و از ظرفیت فضای مجازی با قدرت استفاده کنیم.

ایجاد صفحه مجازی برای ۲۲۰ هزار شهید انقلاب

شریفی اضافه کرد: در همین زمینه برای 220 هزار شهید از 15 خرداد سال 42 تا آخرین شهید مدافع حرم در شهریور 97 یک صفحه در فضای مجازی ایجاد کردیم تا اطلاعاتی که در مورد شهید وجود دارد در آن بارگذاری شود.

وی خاطرنشان کرد: این کار نورانیتی به فضای مجازی خواهد بخشید که تمام شبکه های مستهجن را تحت الشعاع خودش قرار خواهد داد.

رئیس ستاد ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه خیلی از افراد در مورد شهدا پرسش هایی داشتند که اطلاعات لازم در اختیارشان قرار نمی گرفت، خاطرنشان کرد: با این اقدام هر نوع سؤالی که جوان در فضای مجازی برایش پیش بیاید می تواند با جستجوی کوتاهی به جواب برسد.

شریفی عنوان کرد: ان شاءالله این سامانه با زیرساخت هایی که بسیار هم سنگین است و فاز اول آن مربوط به شهدا است در دهه فجر آماده بهره برداری است و فاز دوم نیز برای جانبازان است که خود رزمنده می تواند اطلاعات خود را بارگذاری کند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین اسلامی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
    0 0
    سلام ایام الله مبارک الان 66سال گذشت ایثارگران یا بازنشسته شدند یا فوت شدند یا در کهولت سن بسر می برند ‌پس این کارت کی صادر می شود اینقدر مردمی که روزی فداکاری کردند الان ثمره آن جبهه نرفتن ها و آقا زاده ها می برند زودتر صادر کنید متشکرم
  • علی IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
    0 2
    چرا کارت ایثارگری ناقابل به رزمندگان مدافع حرم نمی دهید چه چیزی پشت پرده است ما نمی دانیم