شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شورای معاونین حوزه

حوزه/ طی نشستی اعضای شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه بر احصای ظرفیت ها و نیازها در توسعه تعامل حوزه و آموزش و پرورش تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اعضای شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه های علمیه در آئین معارفه علیرضا حاجیان‌زاده دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بر احصای ظرفیت ها و نیازها در توسعه تعامل حوزه و آموزش و پرورش تاکید کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن میرمعزی معاون پژوهشی حوزه های علمیه در این جلسه، عنوان کرد: ستاد باید یک نهاد ستادی باقی بماند و درتوسعه تعامل ظرفیت ها و نیازها احصاء شود.

*ظرفیت های متقابل را به هم متصل کنیم 

وی افزود؛: در توسعه تعامل حوزه و آموزش و پرورش اگر ظرفیتها و  نیازهای مشترک را بشناسیم و احصا کنیم می توان ظرفیت های متقابل را به هم متصل کرد.

معاون پژوهشی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد:برش 5 ساله نقش مهمی در تحقق اهداف ستاد همکاری ها دارد که باید مورد اهتمام قرار گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین باید نقش معاونت های مختلف در همکاری آموزش و پرورش و در برنامه های جاری واحدهای مختلف حوزوی دیده شود تا معاونت ها در برنامه های خود مکلف باشند برش 5 ساله را جزئی از برنامه های کلان حوزه ببینند و جدا از برنامه 5 ساله اصلی نباشیم.

*برنامه های ستاد در حد تفاهم نامه نباشد

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد:بعد از 40 سال نهادی همچون آموزش و پرورش داریم که زیرساخت نظام در آن جاست.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به چنین جایگاه مهمی که آموزش و پرورش دارد نباید در حد تفاهم نامه برنامه ها دنبال شود که با رفت و آمد افراد و مسئولان دچار نوسان شده و طرح متوقف گردد.

معاون تهذیب حوزه یادآورشد:باید نگاه کلان و اساسی به همکاری حوزه و آموزش و پرورش و تحقق اهداف داشت.

*با تغییر افراد نگرش ها و نگاهها تغییر نکند

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه  نیز یادآور شد:جایگاه ستاد باید به حدی بالا رود با تغییر افراد نگرش ها و نگاهها تغییر نکند.

وی بیان کرد:در این راستا لازم است مصوبات در جایی مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اظهار کرد:نقش ستاد باید در سطح راهبری باشد و مسئولیت اجرا نداشته باشد از طرفی باید کارها را افزایش کمی بدهیم ،اما بدون سیاست گذاری و برنامه ریزی اقدام نکنیم که اگر این اتفاق بیفتد ممکن است نتوانیم به اهداف برسیم.

وظیفه حوزه حضور در مدارس است

وی خاطرنشان کرد: تاسیس مدارس الگو بر اساس سند تحول امری ضروری است و باید شکل بگیرد تا بتوانیم الگو ارائه دهیم و در هر استان یک نمونه تعریف کنیم.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه عنوان کرد:وظیفه حوزه این است در مدارس حاضر شود چرا که مسیر تربیت فرزندان در این گذر است.

وی گفت:در تحقق این هدف زیرساختهای آموزش و پرورش باید همراه و هم سو باشد با چنین ظرفیتی آموزش و پرورش می تواند خدمت بزرگی در بخش پذیرش و حتی ورودی های حوزه های علمیه از مسیر آموزش و پرورش داشته باشد.

*آسیب شناسی وضع موجود حائز اهمیت است

حجت اسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مسئول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه نیز عنوان کرد:آسیب شناسی وضع موجود حائز اهمیت است و طرح های خوبی در حوزه آسیب شناسی داریم.

وی خاطرنشان کرد:باید این زیرساختها تقویت شود از سوی دیگر نفوذ سیاسی و جریانی که در آموزش و پرورش است مورد توجه باشد که با تغییر چهره های سیاسی در بدنه آموزش و پرورش برنامه ها تغییر نکند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رجائی مسئول دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه نیز تصریح کرد: تمامی پیشنهادات باید در برنامه 5 ساله آورده شود و در این برش مورد تاکید قرار گیرد.

 

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha