شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دبیر ستاد همکاری حوزه‌ و آموزش و پرورش

حوزه/حاجیان‌زاده اظهارداشت: همراهی و همکاری حوزه های ستادی و معاونت های هر دو مجموعه و کمیته های استانی از عناصر مهم و حیاتی در بقای ستاد است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علیرضا حاجیان‌زاده امروز در جمع مدیر و معاونین حوزه های علمیه کشور، گفت: در بحث شکلی ستاد، چند عنصر مهم برای حیات آن ضرورت دارد که شامل حمایت و راهنمایی مسئولان است در حال حاضر آیت الله اعرافی و آقای بطحائی اهتمام ویژه ای در جهت حمایت از ستاد داشته اند.

حاجیان‌زاده بیان کرد:همراهی و همکاری حوزه های ستادی و معاونت های هر دو مجموعه و کمیته های استانی از عناصر مهم و حیاتی در بقای ستاد است.

وی خاطرنشان کرد:از نظر محتوایی نیز مساله محوری در این بخش، بهره گیری از ظرفیت حوزه است که در دو بخش پشتیبانی و فکری و نیزالگوپذیری از آن در تبلیغ چهره به چهره دارای اهمیت است.

*مراقب باشیم موارد جزئی ما را گرفتار نکند

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت:اگر این عناصر با هم پیگیری شود اثرگذاری حوزه در نظام فکری آموزش و پرورش افزایش می یابد.

وی تصریح کرد:در مسیر تحقق اهداف باید مراقب باشیم موارد جزئی ما را گرفتار نکند و از مسائل اساسی و بنیادی باز ندارد.

حاجیان‌زاده اظهار کرد:امیدواریم با تلاش های صورت گرفته در سال آینده گزارش های خوبی از پیشبرد برنامه ها و چشم انداز ارائه دهیم و اثرگذاری حوزه را به خوبی ارزیابی کنیم.

*تداوم اقدامات گذشته با نگاه تحولی

وی بیان کرد: تداوم اقدامات گذشته و اصلاح و تقویت آن و ایجاد تحول و نگاه تحولی و ارزیابی برنامه ها و بررسی وضعیت موجود اثرگذاری خوبی در تعیین نقشه راه خواهد داشت.

حاجیان زاده گفت:در این راه باید وضعیت مطلوب را ترسیم کنیم و فرآیند رسیدن از وضع موجود به مطلوب را در روند اقدامات دنبال کنیم و در کمیته استانی و ستادی به نتایج قابل قبولی دست یابیم.

وی افزود:باید تبلیغ چهره به چهره را در کمیته های استانی و نگاه حوزه را در اندیشه و تفکر طراحی کنیم و موضوعات را مساله یابی و راهکارها را استخراج کنیم و در نهایت طرحی ارائه دهیم که به تائید حوزه رسیده باشد و دایرة المعارفی برای بهره مندی حوزه محتوایی و آموزش و پرورش تدوین کنیم.

*نیازمند کمک همه اعضای شورای معاونین

حاجیان‌زاده عنوان کرد:البته کاری سخت در پیش داریم و نیازمند کمک همه اعضای شورای معاونین هستیم و هدایت نظارت و حمایت سه عنصر اصلی است که مورد انتظار است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha