شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ الاسلام

حوزه/ معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، زمینه‌ای برای نهادینه کردن "نظریه مقاومت" در جهان اسلام شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حسین شیخ الاسلام در سلسله جلسات "اولی الابصار" که به همت معاونت فرهنگی اجتماعي حوزه علمیه خراسان و با حضور مسئولان فرهنگی مدارس علمیه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، زمینه‌ای برای نهادینه کردن "نظریه مقاومت" در جهان اسلام شد، "انگیزه خدایی"، "حضور همه مردم" و " هدف همگانی" را به عنوان عناصر مقاومت برشمرد و افزود: مقاومت باید هدف داشته باشد و امام(ره) با هدف سرنگونی رژیم شاه، مردم را بسیج کرد و سرانجام، انقلاب مردمی با پشتوانه الهی پیروزشد.

وی اضافه کرد: مسئله حمایت از فلسطین و آزادسازی مسجد الاقصی و شکل گیری شعار "مرگ بر اسرائیل" از نخستین کارها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود که به فرمان امام(ره) صورت گرفت.

شیخ الاسلام ادامه داد: با صدور انقلاب اسلامی ایران به سایر کشورها و جبهه مقاومت در هشت سال دفاع مقدس، از سال 66 پس از چهلمین روز شهدای حج، جبهه انتفاضه در فلسطین آغاز شده است و به پیروزی جبهه حق بر باطل خواهد انجامید.

وی پیام حضرت امام(ره) به حجاج در سال 67 و تبیین "نظریه مقاومت با حضور اکثریت مردم و انگیزه الهی" را سرمنشاء حرکت های بسیجی برشمرد و افزود: استکبار و غرب برای تامین منابع انرژی خود به این منطقه چشم دارند اما مردم با آگاهی باید نسبت به اين گونه  نقشه ها بصير باشند.

معاون بین الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه منابع انرژی و نفتی در منطقه غرب آسیا از غنی ترین منابع جهان است، گفت: یکی از نظریه های غارت منابع از این منطقه، تقسیم و جداسازی ملت ها و دولت ها است که با حضور همه امت و مقاومت، این نقشه عملی نخواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه «پیروزی فلسطین، پیروزی اسلام» است، گفت: راهپیمایی بازگشت، مقاومت سوریه و جبهه مردمی در عراق و یمن، همه در راستای پیروزی جبهه حق بر باطل است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha