پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
۹۸۵+۵

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان این‌که انسان از منظر دینی وظیفه دارد که مردم را فراموش نکرده و آن‌ها را دوست بدارد، گفت: گره‌گشایی از کار مردم و حل مشکلات آنان از بزرگ‌ترین این مظاهر دوستی است.

به گزارش خبرگزاری "حوزه" از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار با اعضای موسسه خیریه امدادگران عاشورای خراسان جنوبی با بیان این‌که انسان از ماده انس است، اظهار کرد: این انس را نباید فراموش کرد بلکه بایستی تا پایان عمر به مردم خدمت کرد.

وی با اشاره به این‌که متاسفانه کسانی هستند که از دوش مردم بالا می روند، اما بعد مردم را فراموش می کنند، خطاب به خیرین، تصریح کرد: اینکه خدا به شما توفیق داده و در طی همه مراحل مردم را نیز فراموش نکرده اید یک سعادت بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: هر چند در شرایط آخرالزمانی که دنیا توسط عده‌ای آلوده شده و ابرهای تیره و دود آلود بر افکار مردم نشسته است و با دین و آرمان های دینی فاصله بسیار زیادی داریم، اما از جهت دین شناسی به معنی صحیح اساس دین بر دوستی و حب است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان این‌که انسان خدا او را آفریده و همه نعمت های شناخته و نشناخته را در اختیار وی قرار داده، تصریح کرد: ما انسان‌ها باید اساس دین خود را بر محور حب و دوستی قرار داده و بالاتر از همه انسان ها را دوست بداریم و به آن‌ها عشق بورزیم.

وی با تأکید بر این‌که انسان از منظر دینی وظیفه دارد که مردم را فراموش نکند و دوست بدارد، خاطرنشان کرد: بازکرده گره از کار مردم و حل مشکلات آنان از بزرگ‌ترین این مظاهر دوستی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، دوست داشتن فقرا را سیره انبیاء دانست و یادآور شد: آنچه مسلم است آن که این دوستی برای کسانی که به نحوی دچار یک ضعف و ناتوانی بوده و یا بیمار و نیازمند هستند، خود را باید بیشتر نشان می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با تاکید بر خدمت‌رسانی به محرومان و مستضعفان، ادامه داد: کمک به فقرا و بیماران کار بسیار ارزشمندی است و شکر این نعمت توفیق ارزشمندی است که بایستی قدرشناس آن باشیم.

تحت پوشش قرار دادن ۴۹۷ بیمار

حسن حاجی آبادی، رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا نیز در این جلسه ابراز کرد: موسسه خیریه امدادگران عاشورا در سطح کشور با حضور رزمندگان حوزه بهداشت و درمان از یک دهه قبل شروع به فعالیت کرده است و پیاده کردن فرهنگ اسلام ناب و توجه به کرامت انسانی، تلاش در جهت اجرای توصیه های ائمه(ع) در راستای کمک به محرومین و نیازمندان جامعه و ترویج فرهنگ انفاق در جامعه  از اهداف موسسه است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت شعبه این موسسه  در خراسان جنوبی، تبیین کرد: در حال حاضر ۴۹۷ نفر بیمار عادی تحت پوشش این موسسه هستند که تاکنون ۴۳ میلیون ریال به آن ها کمک شده است.

رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه امدادگران عاشورا همچنین از ارائه خدمات به ۳۶۶ بیمار سرطانی توسط این موسسه خبر داد و افزود: تاکنون بالغ بر ۹۶ میلیون تومان برای هزینه های درمانی این بیماران کمک شده است.

حاجی آبادی با بیان این‌که هم اکنون ۱۹۳ خیر در یک هزار و پنج نوبت بالغ بر ۱۱۷ میلیون تومان به این بیماران کمک کرده اند، اذعان داشت: تاکنون ۱۳ صندوق در سطح استان خراسان‌جنوبی نصب شده و ۲۴ میلیون از این محل تاکنون جمع آوری شده است. همچنین تاکنون به یک هزار و ۹۰۶ نفر سبد غذایی به مبلغ ۱۰۸ میلیون تومان اهدا شده است.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha