جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان از ثبت ۷۵ وقف جدید در این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید محمد طباطبایی، در نشست هم‌فکری و هم‌افزایی دستگاه‌های قرآنی استان لرستان، با بیان اینکه وقف در دین مبین اسلام و سیره اهل‌بیت(ع) از جایگاه و اهمیتی ویژه برخوردار است، افزود: موقوفات می‌تواند جامعه را از نظر انجام امورات دینی و فرهنگی هدایت نماید و برای جامعه از لحاظ پیشبرد امورات دینی و فرهنگی مؤثر باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه امروز انجام موقوفات و ثبت نیات واقفان در حوزه‌ها و بخش‌های متعددی صورت می‌گیرد، بیان داشت: امروز باید وقف‌ها متناسب با نیاز جامعه صورت گیرد و در این خصوص در جامعه اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 75  مورد وقف در استان لرستان به ثبت رسیده است، یادآور شد: بیشترین موقوفات مربوط به شهرستان نورآباد و در زمینه‌های قرآنی بوده است.

حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه امروز وقف‌های تجمیعی و مشارکتی از نیازهای جامعه و مردم است، گفت: در این شیوه از وقف مردم خیراندیش و واقف می‌توانند با هر میزان سرمایه و درآمد در وقف و انجام موقوفات متعدد مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مساجد، حسینیه‌ها، تکایا، مصلا ها و ... وقف‌های تجمیعی و مشارکتی هستند، افزود: باید با فرهنگ‌سازی علاوه برافزایش وقف‌های منفعتی و درآمدزا مردم را به سمت ایجاد وقف‌های مشارکتی تشویق کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان با اشاره به اینکه اصلاحات ارضی ضربه مهلکی به موقوفات وارد نموده، گفت: بااین‌وجود برخی از موقوفات احیا و برخی دیگر نیز با پیگیری‌های لازم در آستانه احیاء هستند که باید در این زمینه تلاش‌های لازم برای احیا صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha