سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: مجتمع آموزش عالی فقه اکنون به عنوان نماد فعالیت های بین المللی حوزه و المصطفی در سراسر گیتی شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی، رئیس جامعة المصطفی، امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس جدید مجتمع آموزش عالی فقه(مدرسه حجتیه)،  با اشاره به این که با ورود به مدرسه حجتیه، احساس خاص معنوی به آدمی دست می دهد، خاطرنشان کرد: معنویتی که در این اماکن وجود دارد، حاصل نورانیت حاصل از اعمال، عبادت ها و رفت و آمد علمای برجسته ای است که امروز بر سر سفره این عزیزان ارتزاق می کنیم.

وی با بیان این که مدرسه حجتیه بعد از مدرسه فیضیه، دومین مرکز تأثیرگذار حوزوی است، یادآور شد: مجتمع آموزش عالی فقه اکنون به عنوان نماد فعالیت های بین المللی حوزه و المصطفی در سراسر گیتی شناخته می شود.

رئیس جامعه‌‌المصطفی به تحصیل و تدریس شخصیت های تأثیرگذار حوزوی در مدرسه حجتیه اشاره نمود و ابراز داشت: مجتمع آموزش عالی فقه در کنار مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره)، اصلی ترین مرکز علمی و آموزشی جامعة المصطفی به شمار می رود که در آن رشته های تخصصی گسترده ای ارائه می گردد.

وی با بیان این که مدیریت مجموعه ای مانند مجتمع آموزش عالی فقه، نیازمند شخصیتی توانمند است، ابراز داشت: حجت الاسلام والمسلمین محامی در شانزده سال مسئولیت، الگویی موفق از مدیریت را ارائه نمود؛ وی با مجاهدت شبانه‌روزی و اخلاص توأم با تعهد به انقلاب اسلامی و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) این مجموعه را به خوبی اداره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به این که حجت الاسلام والمسلمین محامی آرامش، اطمینان و دلگرمی را در طلاب و کارکنان این مجموعه ایجاد می کرد، خاطر نشان ساخت: در این سالیان، در مجتمع آموزش عالی فقه ابتکارات بسیار ارزشمندی روی داد که می‌توان از آن به عنوان الگویی حوزوی در ابعاد مختلف نام برد؛ ارائه آموزش های جدید و اضافه شدن دروسی به عنوان مکمل دروس سنتی حوزه و راه اندازی رشته فقه و معارف، از ابتکارات این مجتمع بود.

وی افزود: بسیاری از فقه هایی که در مجتمع آموزش عالی فقه طراحی و اجرا می شود، نمونه ای ندارد؛ این مهم را می‌توان به عنوان دستاورد در اختیار حوزه های علمیه قرار داد.

رئیس جامعه‌‌المصطفی به طراحی نظام های رشته ای جامعه المصطفی اشاره نمود و ابراز داشت: نظام سطوح در کنار نظام رشته ای، از ابوابی است که در مجتمع آموزش عالی فقه اجرا شده است؛ این مهم باید مورد توجه مدارس و مراکز دیگر المصطفی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که همه قدردان زحمات و تلاش های حجت الاسلام و المسلمین محامی هستیم، اذعان داشت: از این که از وجود با برکت حجت الاسلام والمسلمین محامی در جایی دیگری استفاده خواهد شد، بسیار خرسندیم.

وی ویژگی های معنوی شخصیت حجت الاسلام والمسلمین محامی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ایشان بدون هیچ دلبستگی و با کمال اخلاص، همواره پیگیر معرفی مدیر جدید بود تا تجارب ارزشمند خویش را که در طول زمان حاصل شده ارائه نمایند.

رئیس جامعه‌‌المصطفی برخورداری مجتمع آموزش عالی فقه از اساتید ارزشمند و مجرب را از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه عنوان کرد و اظهار داشت: گستره نیروهای توامندی که در سایه همکاری با حجت الاسلام والمسلمین محامی تربیت شده و خوش درخشیده اند، کار را برای انتخاب مدیر جدید سخت می کرد؛ لذا با مشورت حجت الاسلام والمسلمین محامی، تعدادی از دوستان معرفی شدند که نهایتاً بنا شد تا در این جایگاه از ظرفیت های برادر عزیزمان حجت الاسلام والمسلمین تلخابی استفاده نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به ویژگی های علمی و موفقیت های تدریسی حجت الاسلام والمسلمین تلخابی اشاره نمود و اذعان داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین‌ تلخابی ارتباط خوب و صمیمی با طلاب و همکاران داشته، شخصیت فاضل و اندیشمندی است که در نظام اسلامی به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری نیز خدمت رسانی می کند.

وی در پایان جوانی و نشاط در پیگیری فعالیت ها را از ویژگی های خاص حجت الاسلام والمسلمین تلخابی دانست و ابراز داشت: خوش اخلاقی و بشاشیت در کارها و ارتباط صمیمی و عاطفی با طلاب، از مهمترین شاخصه های رئیس جدید مجتمع آموزش عالی فقه به شمار می رود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha