شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام دری نجف آبادی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: خانواده زندانیان بسیار مهم هستند و نباید آن‌ها را فراموش کرد بلکه باید با آن‌ها رابطه عاطفی برقرار کرد که دیگران نتوانند به آن‌ها آسیب برسانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، در همایش مبلغین و مدیران اداره کل زندان‌های استان مرکزی، با اشاره به روایت، عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله خَطَبَ النَّاسَ فِی مَسْجِدِ الْخَیفِ- فَقَالَ نَضَّرَ اللَّهُ عَبْداً سَمِعَ مَقَالَتِی فَوَعَاهَا وَ حَفِظَهَا وَ بَلَّغَهَا مَنْ لَمْ یسْمَعْهَا فَرُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ غَیرُ فَقِیهٍ وَ رُبَّ حَامِلِ فِقْهٍ إِلَی مَنْ هُوَ أَفْقَهُ مِنْهُ گفت: باید کاری کرد که حکم زندان صادر گردد و به جای آن از مجازات‌های جایگزین استفاده کرد از قبیل زندان‌های باز یا حتی آن‌ها را می‌شود در محیط خانه یا کارشان محدود کرد و به جای زندان مجازات‌های اجتماعی دهیم یا از مشاغلی در مکان‌های تحت نظر استفاده کنیم همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمودند که زندان باید تبدیل به دانشگاه شود باید توجه داشته باشیم که زندانی مسائل را درست یاد بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مسئله مهم در زندان کاردرمانی است و کسانی هم که اعتیاد دارند اول پاک‌سازی واقعی شوند بعد به کانون خانواده برگردند زیرا اگر این کار صورت نگیرد اولین جایی که شخص رجوع می‌کند جایی است که اعتیاد را شروع کرده بنابراین بازپروری و پاک‌سازی خیلی مهم است.

وی افزود: در بازپروری‌ها دو بُعد وجود دارد؛ یکی بعد جسمی و دیگری بعد روحی، در بعد جسمی ورزش و کاردرمانی خیلی اثر دارد ولی بُعدی که بسیار حائز اهمیت است بعد روحی و فکری زندانی است که اگر ما بتوانیم در فکر و اندیشه زندانیان اثر بگذاریم موفق بوده‌ایم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: فکر بیمار زندانی و کسی که اعتیاد دارد باید تبدیل شود به یک فکر سالم اجتماعی و این مهم با جلب اعتماد زندانی و اثرگذاری در بُعد روحی و فکری زندانی به دست می‌آید.

وی در پایان افزود: خانواده زندانیان بسیار مهم هستند و نباید آن‌ها را فراموش کرد بلکه باید با آن‌ها رابطه عاطفی برقرار کرد که دیگران نتوانند به آن‌ها آسیب برسانند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha