چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
۱

حوزه/ کانون علمی کلام علامه جعفری مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی در اولین نشست علمی خود، به بحث « اهمیت علم کلام از دیدگاه قرآن و روایات » پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، کانون علمی کلام علامه جعفری مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی در اولین نشست علمی خود که شامگاه یکشنبه، با حضور مسئولین و طلاب این مدرسه برگزار شد، به اهمیت علم کلام از دیدگاه قرآن، روایات و علماء دین پرداخت.

امیر نجفی ارائه دهنده این بحث، به اهمیت علم کلام در روایات و کتب کلامی علماء اشاره کرد و گفت: سخنان علمای بزرگ شیعه و علمای معاصر از جمله مقام معظم رهبری و آیت الله العظمی سبحانی درباره علم کلام بسیار راهگشا است و باید امروز برای همه تبیین و مورد مطالعه قرار گیرد، تا در مواجهه با مباحث کلامی مجهز باشیم.

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام غلام‌رضا اکبرزاده مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی ضمن جمع‌بندی مطالب ارائه شده، بیان داشت: از جمله انتظاراتی که از کانون‌های علمی و طلاب می‌رود این است که مباحث روز را در تحقیقات خود مورد بررسی قرار دهند و از پرداختن به مطالب تکراری که توسط بزرگان تحلیل و نتیجه‌گیری شده پرهیز شود، آنچه که مخاطب امروز به دنبال آن است مطل نو و مفید است نه مطالب تکراری که سالها روی آنها بحث شده است.

گفتنی است، اعضای کانون علمی کلام علامه جعفری مدرسه علمیه امام خمینی خوی را طلاب پایه چهار تشکیل می‌دهند.

 این دومین نشست کانون‌های علمی در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) خوی می‌باشد و نشست قبلی چند وقت پیش به همت کانون ادبیات این مدرسه برگزار شده بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha