شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم چله ی خودسازی با موضوع رذیله اخلاقی "دروغ" كه در مدرسه علميه فاطمه بنت الرسول(سلام الله عليها) جاسك استان هرمزگان

حوزه/خانم رودانی پور گفت: تنها راه رسيدن به كمال و معنويت واقعي دوري از رذايل و سعي در كسب و رشد فضايل اخلاقي است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم رودانی پور در مراسم «چله ی خودسازی» با موضوع رذیله اخلاقی «دروغ» كه در مدرسه علميه فاطمه بنت الرسول(س) جاسك استان هرمزگان برگزار شد با اشاره به اهمیت این طرح و تاثیر اخلاقي آن بر مخاطبين، گفت: انسان تنها با شناخت نفس خود، توان از بين بردن رذایل اخلاقی و ايجاد زمينه ي كسب فضایل اخلاقي و نیکی های حقیقی را فراهم خواهد كرد.

 استاد حوزه در ادامه دروغ را يكي از مصاديق رذايل اخلاقي عنوان كرد و گفت: دروغ بدترین عيب ها، زشت ترین گناهان و منشا بسیاری از مفاسد است.

خانم رودانی پور در ادامه به دلايل ايجاد اين رذيله پرداخت و خاطر نشان شد: علت اصلی ايجاد دروغ در افراد، خود کم بینی و گاهی ترس از فقر و از دست دادن مقام و علاقه زیاد به مال و جاه است که شخص آن را وسیله اي برای رسيدن به مقصود خود قرار مي دهد.

 معاون فرهنگی ـ تبليغي مدرسه علميه فاطمه بنت الرسول(سلام الله عليها) جاسك استان هرمزگان، دروغ را سرچشمه نفاق دانست و بيان داشت: نفاق چیزی جز تفاوت ظاهر و باطن نیست.

استاد حوزه در ادامه به تفاوت راستگويي و دروغ دو مصداق رذايل و فضايل اخلاقي پرداخت و تصریح کرد: راستگویی، هماهنگی زبان و دل و دروغ ناهماهنگی بین این دو است‌ كه اين دو در دو جهت كاملا مغاير و با بازتاب هايي متفاوت در مقابل يكديگر قرار دارند.

وي در پایان افزود: تنها راه رسيدن به كمال و معنويت واقعي دوري از رذايل و سعي در كسب و رشد فضايل اخلاقي است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha