پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی

حوزه/فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اعلام اینکه دو شهید گمنام میهمان اجلاسیه ۲ هزار شهید خواهند بود، گفت: سخنران اصلی اجلاسیه، سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و معاون قوه قضاییه خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری کنگره 2 هزار شهید، اظهار داشت: برای این کنگره ماه هاست برنامه ریزی کردیم و قرار بود 24 مهرماه برگزار شود که یک بار تاریخ عوض شد.

وی افزود: این اجلاسیه ها و یادواره هایی که برگزار شده اثرات معنوی خوبی داشته است و امیدواریم تولیدات ما به درد جامعه بخورد و مردم استفاده کنند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اجلاسیه نهایی کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی اظهار داشت: از هشت صبح مهمانان دعوت شده اند و شروع رسمی برنامه 8:30 است و برای هشت هزار نفر ازجمله خانواده شهدا و مسئولین دعوت نامه رسمی فرستادیم و پذیرای سایر مردم خواهیم بود.

قاسمی با بیان اینکه برنامه ریزی هر اجلاسیه توسط مدیران کمیته های همان اجلاسیه صورت گرفته، عنوان کرد: اجلاسیه نهایی به صورت کارگردانی و در قالب هنر اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: مادران شهدا از سراسر کشور ازجمله تهران و مشهد مقدس و زاهدان و نیز از سپاه های استانی و حتی مهمانانی خارج از کشور به این اجلاسیه دعوت شده اند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اعلام اینکه دو شهید گمنام میهمان این اجلاسیه خواهند بود، گفت: سخنران اصلی سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران و معاون قوه قضاییه خواهند بود.

قاسمی یادآور شد: همزمان با اجلاسیه پایانی بازدید از نمایشگاه از حرا تا حرم نیز تا پایان آذرماه و همچنین این چند روز دیدارهای خانواده شهدا ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این مدت گروه های جهادی هم با خانواده شهدا دیدار داشته اند، بیان داشت: اجلاسیه فضای مجازی و اجلاسیه شهدای گمنام دو کار متفاوتی بود که امسال انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی متذکر شد: دکتر تولایی یکی دیگر از مهمانان دعوت شده به این اجلاسیه هستند، وی کسی است که با کار علمی و آزمایش دی ان ای روی پیکرهای شهدا به شناسایی آنها می پردازند و قرار است از ایشان تقدیر شود.

قاسمی تبیین کرد: در این اجلاسیه 122 کتاب رونمایی می شود، اما تعدادی در حال نوشتن است و برنامه نهایی این است که به 150 کتاب خواهد رسید، همچنین برای تقریظ نوشتن رهبری، کتاب ها به دفتر رهبری ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه 227 گروه جهادی در استان به صورت ثبت شده هستند که از مهرماه به بعد کارهای خدماتی ویژه به نام شهدا انجام داده اند که بسیاری از این کارها برای خانواده شهدا انجام شده است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: اعزام گروه های جهادی متخصص، میز خدمت، مسابقات ورزشی، مشاوره و آگاه سازی حقوقی خانواده شهدا، اعزام افراد مناطق محروم به سفرهای زیارتی، اهدای سبد غذایی به خانواده محرومین، اعزام گروه های جهادی با محوریت تامین آب شرب، توزیع لوازم التحریر بخشی از موضوع خدماتی است که توسط گروه های جهادی انجام شده است.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون 500 یادواره منطقه ای و 11 اجلاسیه استانی برگزار شده، مطرح کرد: اگرچه میانگینی که برای هر اجلاسیه در نظر گرفته ایم 4 هزار نفر است، اما برخی اجلاسیه ها همچون «طبس» با حدود 9 هزار نفر و «قاین» حدود 7 هزار نفر و اجلاسیه بانوان بیش از 5 هزار نفر شرکت کننده داشته است.

وی تاکید کرد: استقبال بیشتر از پیشبینی ها بوده است و تا الان فقط برای اجلاسیه ها 44 هزار نفر شرکت کرده اند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی درخصوص المان های شهری که ساخته شده، اظهار داشت: برنامه ریزی درابتدا برای هر شهر یک المان و برای بیرجند دو المان بود که تا الان 14 المان در مجموع آماده شده است.

قاسمی یادآور شد: نوسازی و بهسازی قطعه یک شهدا در راستای کنگره بوده و درحالی که اعتبار آن تأمین شده، اما چون به زمستان برخوردیم انجام نشد و بیشتر در طرح های مهندسی و حجمی کارها باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: کار ساخت حسینیه 2 جماران که از محل اهدای اعتبارات استانداری به کنگره انجام شده و به عنوان «سوله بحران» اختصاص پیدا کرده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha