شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
درس اخلاق در مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین (س) حاجي آباد استان هرمزگان

حوزه/«خانم معصومی» گفت: طلبه اي كه تمام دغدغه ي او كسب علم و رسيدن به جايگاه استادي است و توجهی به تهذیب ندارد، نتيجه لازم و مطلوبي از طلبگي خود به دست نخواهد آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، خانم معصومی در درس اخلاق مدرسه علمیه خواهران فاطمه ام البنین(س) حاجي آباد استان هرمزگان، با اشاره به اهميت توجه به كسب معنويت، بیان کرد: لازمه ي رشد و بالندگي طلاب، كسب علم و  تهذيب و اخلاق با هم است.

وي افزود: طلبه اي كه تمام دغدغه ي او كسب علم و رسيدن به جايگاه استادي است، نتيجه لازم و مطلوبي از طلبگي خود به دست نخواهد آورد.

استاد حوزه خواهران ادامه داد: چنين طلابي شايد جايگاه استادي را به دست آورند، ولي از آنجايي كه در باب رشد و تعالي معنويت  خود مانند ديگر طلاب كه برای خدمت به اسلام و اهل بیت پیامبر اكرم(ص) درس را در كنار تهذيب با هم كسب می کنند، نتايج پرثمر و موفقيت آميزي به همراه نخواهند داشت.

معصومی افزود: ضعف چنين طلابي به علت كوتاهي در برخي از اعمال عبادي مانند نماز اول وقت، حضور در نماز جماعت، ترك مكروهات و يا ديگر اعمال عبادي مستحبي و مكروهات است.

وي به عدم تاثير مثبت چنين اساتیدی در طلاب اشار و خاطر نشان کرد: اساتیدی كه در دوران طلبگي، نسبت به تربيت معنوي خود ضعيف عمل كرده اند، در کلاس درس نيز توجه ي به بيان نكات اخلاقي، احادیث و روایات اهل بیت پیامبر اكرم(ص) و رشد معنوي و كمال هاي انساني در طلاب را ندارند و مسئله مهم براي آنها تنها بحث و ارائه درس است.

 معصومی در ادامه كلام رسول اکرم(ص) را اين گونه بیان کرد و گفت: به درستی که خداوند متعال چهار چیز را در چهار چیز دیگر قرار داده است، برکت علم و دانش را در احترام و بزرگداشت استاد، بقاء ایمان را در تعظیم خداوند، لذت زندگی را در نیکی به پدر و مادر و نجات از آتش دوزخ را در ترک اذیت و آزار مرد قرار داده است.

استاد حوزه خواهران در پايان با بيان اینکه اخلاق استاد بیش از درس او در شاگردان تأثیر گذار است به طلاب توصیه کرد: در انتخاب استاد، دوست و همراه كسي را انتخاب كنيد كه با ديدنش ياد خدا را در شما زنده كند و شما را براي رسيدن به كمال و رشد معنوي ياري دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha