چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه قوت، غلظت و انقلابی ماندن سه عامل مهم برای پیروزی و بقای انقلاب هستند، گفت: از سوی دیگر رخوت و سست شدن دوستان، رخنه و نفوذ دشمن و رجعت انقلابیون سه آسیبی هستند که انقلاب را تضعیف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی دانشگاهیان و نخبگان شورای سیاست‌گذاری و راهبری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان شمالی، با تأکید بر اینکه در چهلمین سالگرد انقلاب باید عوامل پیروزی، اقتدار و عزت انقلاب را بازخوانی کنیم، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید به سه سؤال چه بودیم، چه شدیم و چه خواهیم شد پاسخ دهیم.

وی گفت: سه موضوع مهم از عوامل اصلی پیروزی انقلاب بودند و همین سه موضوع هم باعث تداوم، بقا و افزایش قدرت نظام اسلامی می‌شوند و از سوی دیگر سه نکته هم عامل شکست و عقب‌گرد ما است که باید آن‌ها را بشناسیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه از منظر قرآن قوت و غلظت و انقلابی ماندن سه عامل مهم برای پیروزی و بقای انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: روح همه این موارد روحیه انقلابی ماندن و جهادی بودن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: قرآن می‌فرماید: «وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» و تأکید می‌کند همیشه در برابر دشمن آماده باشید تا قدرت شما روزبه‌روز بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ما باید همیشه در حال اقتدار بیشتر بوده و قوت و قدرت خود را افزایش دهیم، تصریح کرد: البته علاوه بر قدرت، غلظت به معنای ستبری و آسیب‌ناپذیری هم مهم است تا به جایی برسیم که دشمن نتواند در ما نفوذ کرده و آسیب بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مرحله سوم این است که همان‌گونه که انقلاب کردیم انقلابی و جهادی بمانیم؛ زیرا رهبر معظم انقلاب فرموده است من انقلابی‌ام؛ یعنی شما هم انقلابی باشید و قرار نیست ما عقب‌گرد کنیم.

وی با بیان اینکه در مقابل این سه عامل قدرت سه آسیب قرار دارد، ادامه داد: رخوت و سست شدن، رخنه و نفوذ دشمن و رجعت سه آسیبی هستند که انقلاب را تضعیف می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه رجعت به این معنا است که انقلابیان به عقب برگردند و بگویند کاش انقلاب نمی‌کردیم، افزود: سه آسیب رخنه‌های دشمنان، رخوت دوستان و رجعت انقلابیان انقلاب را تهدید می‌کند و اگر این سه آسیب به سراغ ما بیایند و موفق شوند انقلاب را از دست می‌دهیم، ازاین‌رو همه باید در برابر این سه آسیب هوشیار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha