سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مسجد الفلاح در منچستر توسط مهاجمان ناشناس به آتش کشیده شد

حوزه/ آتش نشانان می گویند آتش سوزی در مسجد الفلاح در منچستر توسط پرتاب یک ماده آتش زا به داخل بوده است. به گفته یکی از ساکنان، دو سه نفر هنگام فرار در هنگام آتش سوزی دیده شده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از manchestereveningnews، آتش افروزی شب گذشته در مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی الفلاح در منچستر انگلستان، هزاران پوند خسارت وارد کرده است. آتش نشانان در ساعت 10:30 شب یکشنبه برای خاموش کردن شعله های حریق اعزام شدند. گروه متوجه روشن بودن طبقه همکف شده و ساعت ها صرف خاموش کردن آتش کردند.

گفته می شود مسجد الفلاح در اواسط عملیات مرمت قرار داشته و آتش سوزی منجر به از بین رفتن تمامی مصالح ساختمانی، پنجره ها، بخشی از سقف و قالی هایی شده که به تازگی پهن شده بودند.

ماز مهد، امام جماعت 24 ساله مسجد ضمن بیان اینکه خوشبختانه مسجد در زمان حادثه تقریبا خالی بوده و کسی آسیب ندیده، گفت: من طبقه بالا بودم و یک نفر به من گفت که از پایین دود می بیند. به طبقه پایین رفتم و دود همه جا را گرفته بود. آتش سوزی بسیار بزرگی بود و به سرعت آتش نشانی را خبر کردیم.

وی افزود: آن ها تصور می کنند که یک نفر با پرتاب یک ماده آتش زا منجر به شروع آتش شده که نمی دانند چه بوده، من هیچ چیزی ندیدم یا نشنیدم، اما یکی از ساکنان گفته که دو سه نفر را هنگام فرار از محل دیده است.

مهد که به تازگی به اعضای مسجد پیوسته گفت: من فکر می کردم که مسجد روابط مثبتی با مردم اینجا داشته باشد؛ اما نمازگزارانی که دهه ها به اینجا می آمدند گفته اند که شاهد برخی رفتارهای ضداجتماعی بوده اند. یک راننده تاکسی گفته که چند بار شیشه اتومبیلش را خرد کرده اند!

گفته می شود در سال های اخیر چندین مرتبه شعارنویسی های نژادپرستانه بر دیوارهای این مسجد مشاهده شده و برخوردهای اسلام هراسانه متعددی از سوی برخی ساکنان دیده شده است.

امام جماعت مسجد گفت که نگران امنیت اعضای جامعه مسلمانان بوده و از پلیس درخواست کمک کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha