شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشگاه علوم  و  معارف قرآن

حوزه/ طی مراسمی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب به عنوان سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، مراسم  معارفه سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم عصر امروز با حضور مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور آموزش عالی و دانشگاه ها و مدیران این دانشگاه در محل دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار شد.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور آموزش عالی و دانشگاه‌ها عنوان کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم باید رسالت و اهداف خود را با تفکیک وظایف مشخص کند.

وی اتصال دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم به سازمان اوقاف و امور خیریه را فرصت دانست و گفت: پراکندگی دانشگاه ها از این جهت که می‌توان استعدادها را شناسایی کرد،مزیت محسوب می‌شود، اما از این جهت که تمرکز دانشگاه ها، موازی کاری ها را حذف کرده و برنامه ها را با سهولت به انجام می‌رساند، پراکندگی دانشگاه ها نقصان محسوب می‌شود.

محمد روشن بیان کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم را نسل اولی و صرفا آموزش محور دانست و بیان کرد: این دانشگاه باید از دانشگاه نسل اول به سمت دانشگاه نسل چهارم حرکت کرده و علاوه بر آموزش، به خلاقیت دست بزند.

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در امور آموزش عالی و دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: هیئت امنای دانشگاه یک نعمت مهم بوده و نفوذ قانونی آن را بالا می‌برد و در همین زمینه خلع هیئت امنا در دانشگاه علوم و معارف اسلامی یک نقص بزرگ است و یکی از رسالت های سرپرست این دانشگاه پیگیری تشکیل هیئت امنا است.

وی یادآور شد: سرانه دانشگاه‌ها ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده و با وجود این افزایش سرانه، بودجه های موجود و پیش بینی شده کفاف هزینه های جاری را نمی‌دهند و برای این مشکل باید برنامه ریزی شود.

روشن با تاکید بر لزوم حضور فعال دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در عرصه بین المللی ابراز کرد: این دانشگاه باید وظایف بخش های خود را به صورت دقیق مشخص و تفکیک کند.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نقیب که به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم معرفی شد، بیان کرد: علی رغم امتیاز این دانشگاه در سایت‌های مرجع، حرکات مهم علمی و پژوهشی در این دانشگاه انجام شده و اساتید از دو سال اخیر دست به قلم شده اند و این پیشرفت‌ها ادامه دار خواهد بود.

وی ادامه داد: بازنگری در متون آموزشی در دستور کار قرار گرفته و شوراهای مختلف دانشگاه در این زمینه در حال برگزاری است، علاوه بر این، پایش اعضای هیئت علمی و محتواهای درسی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقیب تاکید کرد: وجود هیئت جذب در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم یک نیاز مبرم بود که خوشبختانه این هیئت تشکیل شده، علاوه بر این تثبیت انور مالی و اداری و افزایش امکانات خوابگاه‌ این دانشگاه از دیگر دستاوردها و پیشرفت‌های چشمگیر بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha