چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
پژوهش

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: ظرفیت های عظیمی در عرصه پژوهش فراروی حوزویان چه در عرصه های فردی و چه به خصوص ابعاد اجتماعی و جمعی قرار دارد.

حجت الاسلام  کریم خان محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» ، با اشاره به هفته پژوهش و لزوم تکریم پژوهشگران، اظهار داشت: به لطف الهی حوزه های علمیه دارای ظرفیت بسیار بالایی در عرصه پژوهش است، ضمن آن که ریشه داشتن حوزه در سنت یکی از ویژگی های ممتاز آن است و همین قدمت علمی خودش پشتوانه بزرگی برای فعالیت های پژوهشی حوزویان به شمار می رود.

وی افزود: از سوی دیگر با توجه به این که ما در حوزه با آموزه های دینی و وحیانی ارتباط داریم، با تکیه بر این گنجینه عظیم و البته بهره گیری از علوم روز می توانیم بیش از پیش در حیطه پژوهش منشأ آثار و برکات برای جامعه اسلامی باشیم.

این محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه همچنین با تاکید بر این که حوزه های علمیه از دیرباز معمولاً پاسخ گوی نیازهای فردی بوده اند، گفت: در گذشته رسم بر این بوده که یک فقیه تحقیق می کند که حکم اسلامی را استنباط می کرده و به سوالات فردی پاسخ می داده، لذا روش تحقیق ما فردی بوده است.

وی اضافه کرد: واقعیت آن است که حوزه در گذشته چندان به سمت نظام سازی نرفته اما امروز با توجه به نیازهای نوین نظام و جامعه اسلامی لازم است که ما دست به تحقیقات و پژوهش های مناسب با شرایط امروز در عرصه فقه اجتماعی بزنیم.

حجت الاسلام  خان محمدی بیان داشت: ظرفیت عظیم حوزه در عرصه پژوهش می طلبد که ما ضمن توجه به نیازهای جامعه به سمت تخصص گرایی برویم و هر بخشی با توجه به توانایی های خود مشکلات مربوطه را شناسایی و احصا کرده و برایش راهکار مناسب ارایه دهد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha