پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای کمیته فرهنگی و تبلیغی اربعین حوزه علمیه قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ اعضای کمیته فرهنگی و تبلیغی اربعین حوزه علمیه قم با مدیر حوزه های علمیه دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در دیدار با اعضای کمیته فرهنگی و تبلیغی اربعین حوزه علمیه قم، ضمن تقدیر از تمام خادمان سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، خاطرنشان کرد: ظرفیت عظیم و اقیانوس مواج اربعین، نعمت بزرگ الهی است که در دست ما قرار گرفته و موج بشری بسیار بزرگ معرفتی را که می تواند بسیاری از معادلات دنیای امروز را تغییر دهد، ایجاد نموده است.

وی جوش  و خروش در عین آرام و خموش را از ویژگی های منحصر به فرد مراسم اربعین حسینی عنوان کرد و ابراز داشت: اربعین مراسمی درون زا و متکی بر منابع مردمی است که نمادی از همبستگی ایمانی قومیت های مختلف را به منصه ظهور می رساند.

آیت الله اعرافی با تاکید بر این که ایران در کنار مردم و مسئولان شریف عراق میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام را افتخاری برای خود می داند، ابراز داشت: جایگاه قم در ستاد مرکزی اربعین باید جایگاهی برجسته و ویژه باشد؛ حضور حوزه علمیه و نهادهای بزرگی چون جامعه المصطفی در شهر مقدس قم، ظرفیت ها و بسترهای والایی در این منطقه ایجاد نموده است.

مدیر حوزه های علمیه بر هماهنگی روزافزون نهادهای مختلف حوزوی برای رقم زدن حضوری پررنگ و قوی در مراسم اربعین تأکید نمود و خاطرنشان کرد: ستاد اربعین قم باید در طول سال فعالیت خود را ادامه دهد و تمام نهادهای همکار در برگزاری مراسم اربعین نیز باید در درون مدیریت خود به شکل خاص استانی ستادی درونی و متحد به منظور انسجام فعالیت ها راه اندازی نمایند.

وی در ادامه با بیان این که فعالیت ستاد اربعین نیازمند بازنگری و آسیب شناسی است تا ضمن تدوین طرح های جدید، آفاق نویی پیش روی فعالیت ها گشوده شود، ابراز داشت: نیاز است تا فعالیت های کارشناسی بلافاصله بعد از اتمام اربعین مهم شمرده شده، ضمن بررسی و شناسایی آسیب ها، اقدامات جدید ترسیم و افق گشایی های خاصی صورت گیرد.

آیت الله اعرافی ضمن تأکید بر ابعاد بین المللی مراسم اربعین و استفاده از ظرفیت های جامعه المصطفی، خاطرنشان کرد: باید مجموعه زباندانان حوزه و ظرفیت های بین المللی طلاب و فضلای ایرانی مورد توجه قرار گرفته، طراحی ویژه ای برای استفاده حداکثری از ظرفیت های این عزیزان ترسیم گردد.

مدیر حوزه های علمیه بر همیاری و همکاری حوزه های علمیه با گروه های خودجوش مردمی تأکید نمود و ابراز داشت: نیاز است تا ضمن شناسایی نیروهای فعال، همیاری و همکاری های منسجمی را به منظور پویایی هرچه بیشتر خدمات به زائران اربعین اباعبدالله علیه السلام عملیاتی نماییم.

وی ضمن اشاره بر لزوم تقدیر از فعالان به ویژه مبلغان برتر اربعینی، یادآور شد: نباید از آموزش های تبلیغی به منظور بالابردن اطلاعات طلاب غافل بود؛ با استفاده از بستر فضای مجازی کارگاه های تخصصی را می توان برگزار نمود.

آیت الله اعرافی در پایان تخاطب واقعی و توجه به تبلیغات سنتی حوزوی را امری مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و یادآور شد: نیاز است تا ضمن نیازسنجی های تبلیغی ایام اربعین، به منظور بهره گیری حداکثری از ظرفیت ها، برنامه های منسجمی تدوین گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha