جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی شورا سازمان تبلیغات فارس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: اگر امروز تنش و التهابی از منظر ناملایمات فرهنگی می بینیم به واسطه فاصله گرفتن از مسجد است، از این رو فرهنگ، سیاست و اقتصادی که مبتنی بر فرهنگ مسجد باشد می تواند در برطرف کردن مشکلات موثر واقع شود.

حجت‌الاسلام  محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در شیراز، با اشاره به نقش مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: یک نگاه اجمالی به جایگاه مساجد، این موضوع را به راحتی بیان می‌کند که مساجد از صدر اسلام مرکزیتی برای برطرف کردن مشکلات مردم بوده اند.

 
وی افزود: هنگامی که پیامبر گرامی اسلام(ص) نخستین بنای مسجد را بعد از هجرت می‌گذارد، نگاه ایشان فقط اقامه نماز نبوده بلکه حضرت مسجد را به عنوان مکانی که می‌تواند مشکلات مختلف مردم را از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بر طرف کند بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با تاکید بر اینکه نسبت به جایگاه مسجد و طراز اسلامی آن باید یک بازبینی و بازخوانی انجام شود، تصریح کرد: حضور مدیران و مسئولان در مساجد حرکت بسیار مطلوبی است که می توانیم با آن به جایگاه اصلی مسجد برگردیم.

وی عنوان کرد: اگر امروز تنش و التهابی از منظر ناملایمات فرهنگی می بینیم به واسطه فاصله گرفتن از مساجد است، از این رو فرهنگ، سیاست و اقتصادی که مبتنی بر فرهنگ مسجد باشد می تواند در برطرف کردن مشکلات موثر واقع شود.

حجت الاسلام رضایی، مسجد را یکی از عوامل ایجاد امنیت در جامعه دانست و عنوان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ و تمدن غنی اسلامی شیعی را که جایگاه آن مسجد است، تبیین کنیم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسجد برای مبارزه با بزهکاری جایگاه مهم و تاثیرگذاری است، خاطرنشان کرد: مسجد جایگاه مهمی برای احیای ارزش های دینی به ویژه نهی از منکر بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha