جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سپاه

حوزه/ در صورت اعتراض، مردم باید به صنف خود رجوع کنند و با نمایندگان مجلس در ارتباط باشند و از این طریق مشکلات خود را پیگیری کنند و طوری رفتار نکنند که به دست خود امنیت کشور را به مخاطره بیندازند و به نفع دشمن عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سید رضا حجازی در نشست «روش تحلیل مسائل روز»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه سلام الله علیها اصفهان، به اهمیت مجهز بودن طلاب به تحلیل سیاسی پرداخت و گفت: جامعه ای که بصیرت و تحلیل سیاسی نداشته باشد، در آن جامعه به فرق مبارک حضرت علی علیه السلام ضربت وارد می کنند و به امام حسن مجتبی علیه السلام «مذل المؤمنین» لقب می دهند. بنابراین، برای جلوگیری از این فاجعه در جامعه کنونی باید تحلیل سیاسی داشته باشیم و بصیرت جامعه را افزایش دهیم.

 وی، بصیرت را دو نوع اعتقادی و سیاسی برشمرد و  افزود: در بصیرت اعتقادی، شیطان دشمن انسان محسوب می شود و در شبهاتی که ابلیس به انسان القا می کند به دو صورت است یک شبهه را خود فرد مطرح کرده است دو دیگران به او القاء کرده اند که در هر دو حالت باید پاسخ متقن و مناسبی به او داده شود.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: بصیرت سیاسی شامل هفت مرحله؛ خودشناسی، دوست شناسی، دشمن شناسی، شناختن روش و ابزار دشمنی دشمن، روش تحلیل سیاسی، روش مقابله  و خنثی کردن روش دشمن می شود.

حجازی به تحلیل سیاسی در مرحله خودشناسی پرداخت و گفت: در این مرحله باید اهداف، اصول و آرمان های انقلاب شناسایی شوند تا در راستای رسیدن به آن ها برنامه ریزی صحیح و اصولی داشت، به عنوان نمونه اولین گام برای زمینه سازی حکومت مهدوی این است که انسان خود و خانواده خود را برای جامعه ی مهدوی آماده کند.

وی با بررسی مرحله دشمن شناسی و روش و ابزار های آن افزود: آمریکا از طریق جنگ اقتصادی و با حربه ی تحریم و تفرقه افکنی وارد میدان دشمنی با کشور ما شده است. هدف او از ایجاد شبکه های مختلف ماهواره ای امام حسین، مرجعیت، اسلام، ابالفضل، رقیه و ... و سر دادن شعار هایی مانند هفته ی برائت به جای هفته وحدت، ایجاد تفرقه بین مسلمانان از جمله شیعه و سنی است و مسلمانان باید وحدت جامعه ی اسلامی را حفظ کنند و تحت تأثیر این خدعه و نیرنگ ها قرار نگیرند.

ین کارشناس سیاسی تصریح کرد: برخی از مسئولین به عنوان عامل نفوذی دشمن، تحمیل فشار اقتصادی در ایران را کارساز شناخته اند و دشمن نیز از همین شیوه علیه کشور ما استفاده می کند.

وی ادامه داد: وزیر خارجه آمریکا 12 شرط برای ایران گذاشته است تا در صورت اجرا شدن این شروط تحریم ها را بردارد، از جمله این شروط، عدم آموزش نظامی به کشورهای منطقه مانند سوریه، لبنان، یمن و ...، ایجاد محدودیت توسط دولت برای سپاه و ... است.

حجازی تاکید کرد: در صورت اعتراض، مردم باید به صنف خود رجوع کنند و با نمایندگان مجلس در ارتباط باشند و از این طریق مشکلات خود را پیگیری کنند و طوری رفتار نکنند که به دست خود امنیت کشور را به مخاطره بیندازند و به نفع دشمن عمل کنند.

این کارشناس سیاسی، به منویات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اذعان داشت: ایشان معتقدند لشکرهای مؤمن و انقلابی، لشکر مطالبه گری ایجاد و به فضاهای مجازی ورود پیدا کنند و از طریق سایت ها و کانال های مجازی روشنگری و بصیرت افزایی را در مردم ایجاد کنند. همچنین برای رسیدن به این هدف، مجموعه های اندیشه ورز تشکیل دهند تامسائل کشور را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند و راهکار های مناسب برای حل آن ها ارائه دهند.

   یادآور می شود در پایان، به سوالات طلاب در زمینه ی مسائل روز پاسخ داده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha