شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خوانسار

حوزه/ دین اسلام دین نشاط و سرور است و حتی مراسمات عزاداری نیز نشاط حقیقی به دنبال دارد، چرا که گریه در راه رضای خدا و برای ائمه اطهار علیهم السلام سبب تقرب به منشا اصلی نشاط می شود و در نهایت میزان سرور را بالا می برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام خواجه کریمی در نشست اخلاقی با موضوع «نشاط حقیقی ثمره تقرب به خداوند» که در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت(س) خوانسار برگزار شد، گفت: خداوند متعال به حضرت موسی(ع) خطاب می کند که: بنده من با من شاد شو[ یعنی غیر از خدا چیزی منشا نشاط و شادی نیست] و با مناجات کردن با من لذت ببر، اصل این است که لذت را از صاحب اصلی آن دریافت کرد درحالی که ما به کمی یا زیادی امور مادی خود لذت می گوییم.

امام جمعه خوانسار اظهار داشت: هرچه انسان از خداوند متعال فاصله بگیرد، لذت هایش را تنها در امور مادی جستجو می کند و کارهایی که او را به خداوند نزدیک می کند و لذت حقیقی است برایش رنج آور می شود، پس هرچه انسان غرق در لذت های مادی شود از لذت های معنوی فاصله می گیرد.

وی افزود: لذت سنجی ما نسبت به نعمت ها نسبی است، یعنی اگر نعمت ها و دارایی ما کم باشد می گوییم زندگی سختی داریم و لذت بخش نیست؛ اما اگر دارایی ما زیاد باشد می گوییم لذت ما از زندگی زیاد است.

امام جمعه خوانسار ابراز داشت: هر چقدر به خداوند متعال نزدیک شویم بهره های وجودی ما از خداوند بیشتر می شود و سرور و نشاط واقعی در ما ایجاد می شود و حتی اگر در ظاهر زندگی سختی داشته باشیم، بازهم مسروریم، همان طور که حضرت زینب سلام الله علیها بعد از واقعه کربلا می فرمایند: ما رأیتُ إلاّ جمیلا؛ به جز زیبایی چیزی ندیدم.

حجت الاسلام خواجه کریمی گفت: دین اسلام دین نشاط و سرور است و حتی مراسمات عزاداری نیز نشاط حقیقی به دنبال دارد، چرا که گریه در راه رضای خدا و برای ائمه اطهار علیهم السلام سبب تقرب به منشا اصلی نشاط می شود و در نهایت میزان سرور را بالا می برد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظری IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    1 0
    سخنرانی جالبی بود عالی بود