جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نام نویسی رشته تبلیغ

حوزه/ مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان از راه اندازی رشته تخصصی «تبلیغ» ویژه برادران خبر داد و مهلت نام نویسی این رشته را تا ۲۰ دی ۹۷ اعلام كرد.

حجت الاسلام حمید ایزدی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» در مشهد، با اعلام این خبر، گفت: حوزه در راستای تحول برای ایفای صحیح و دقیق رسالت و انجام درست وظایف و مأموریت های خود، باید متناسب با اقتضائات و نیازهای روز جامعه حرکت کند، از این رو برنامه ریزی برای روش های نوین تبلیغی و برگزاری «رشته تخصصی تبلیغ» در حوزه علمیه خراسان صورت گرفته است.

وی، جایگاه والای تبلیغ در آموزه های دینی و نقش آن در تحکیم وحدت امت اسلامی، رسالت حوزه علمیه در تربیت مبلغان و مدیران فرهنگی در نظام و جوامع اسلامی و نیاز به تبلیغ کاربردی و نوین را به عنوان ضرورت برگزاری رشته تخصصی تبلیغ در حوزه علمیه خراسان برشمرد و افزود: این رشته با هدف گسترش و تبلیغ معارف الهی در میان جامعه ، تبیین دفاع از عقاید شعیه امامیه و پاسخ گویی به پرسش ها و شبهات، تقویت مهارت های ارتباطی مورد نیاز و تربیت مبلغان و مدیران فرهنگی برای نشر احکام و معارف اسلامی، برگزار می شود.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه نظام آموزشی این رشته سالی واحدی و حضوری است و طول دوره با احتساب پایان نامه حداقل چهار و حداکثر شش سال می باشد، ادامه داد: دانش پژوهان اين رشته ، مبانی اعتقادی، مسایل فقهی، مهارت های ارتباطی و روش های لازم را برای تبلیغ و مدیریت فرهنگی  می آموزند و توان تبلیغ و پاسخ گویی به نیاز های آن را کسب می کنند و در پایان موفق به دریافت دانشنامه این رشته می شوند.

وی با بیان اینکه این دوره مخصوص طلاب سطح 2 و3 و بالاتر است، گفت: علاقمندان برای ثبت نام از 20 آذرماه به مدت یک ماه مهلت دارند تا آمادگی خود را برای شرکت در این رشته اعلام کنند.

حجت الاسلام ایزدی، ابراز کرد: طلاب و دانش پژوهان سطوح 2 و 3 و مدارج بالاتر می توانند با تطبیق دروس گذرانده شده در این رشته ادامه تحصیل داده و طلاب نظام جامع عمومی نیز پس از اتمام این دوره می توانند ثبت نام کنند.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان در ادامه گفت: اعطای دانشنامه رسمی سطح 3، امکان تحصیل در مقطع سطح 4، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، بهره مندی از اساتید برجسته، امکان تدریس دروس مرتبط در مدارس علمیه و اولویت اعزام در مناسبت های تبلیغی، از مزایای شرکت در رشته تخصصی تبلیغ است.

وی با اشاره به اینکه پذیرش در این رشته در دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه علمی برگزار می شود، افزود: متقاضیان در آزمون کتبی مواد امتحانی شامل مباحث حجت از کتاب اصول فقه مظفر، شرح لمعه، آموزش عقاید، صمدیه، انسان 250 ساله و تفسیر مقام معظم رهبري از ۶۰ آیه اول سوره برائت را در ۴ بهمن ۹۷ امتحان داده و پس از قبولی، برای مصاحبه علمی تخصصی و عمومی پذیرش می شوند.

حجت الاسلام ایزدی در پایان با بیان اینکه نام نویسی به صورت اینترنتی در قسمت ثبت نام‌ها در سایت حوزه علمیه خراسان انجام می شود، گفت: علاقمندان تحصیل در رشته تخصصی تبلیغ برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 32008306  با پیش شماره ۰۵۱ تماس بگیرند.

گفتنی است، زمان ثبت نام در رشته تخصصی تبلیغ ویژه برادران از 20 آذر تا 20 دی ماه می‌باشد و مکان و زمان آزمون کتبی و مصاحبه علمی تخصصی متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha