پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست معاونین تبلیغ گیلان

حوزه/ حجت الاسلام سیداسماعیل میر هاشمی در جلسه معاونین تبلیغ استان گیلان با اشاره به تاثیر روزافزون فضای مجازی در تربیت نسل جدید، استفاده حداکثری از این ابزار را ضرورت امروز مبلغان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گیلان، حجت الاسلام سید اسماعیل میر هاشمی، معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان، در نشست معاونین تبلیغ مدارس علمیه استان بر لزوم بهره گیری هرچه بیشتر مبلغان از ظرفیت فضای مجازی جهت ارتباط گیری با نسل جوان و تاثیرگذاری روی آنها تاکید کرد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در این رابطه ادامه داد: رسانه و فضای مجازی به ابزاری تبدیل شده که تهدید و فرصت را توأمان در پی دارد و ما شاهد آن هستیم که جبهه مقابل از مدت ها پیش به شدت مشغول سرمایه گذاری و موج آفرینی در آن است.

وی افزود: دشمنان سعی دارند تا با مه آلود کردن فضا در این عرصه مقاصد خودشان را پیگیری کنند و در این راستا هیچ خط قرمزی برای خود قائل نیستند. مکررا از طریق شبهه افکنی، دروغ پردازی و ایجاد تفرقه سعی در آسیب زدن و تضعیف نظام مقدس ما را دارند. البته با هوشیاری مبلغین و عنایت الهی به اهداف خود نخواهد رسید که این امر قطعا تلاش و برنامه ریزی ما را می طلبد.

حجت الاسلام میرهاشمی با اشاره به اینکه خالی کردن فضای مجازی به منزله میدان دادن به تفکر باطل آنهاست، خاطرنشان کرد: امروز ذهن جوانان ما تشنه آشنایی با حقیقت و معارف است و از آنجا که نقش فضای مجازی و رسانه ها در حال حاضر بسیار پررنگ شده، بدیهی است که در آنها به دنبال سیراب شدن و یافتن جواب سؤالات خود باشند. این دقیقا همان نقطه ای است که مبلغین ما باید با نقش آفرینی و پاسخگویی ، مانع از به ثمر رسیدن نقشه های شوم و هجمه های اعتقادی و فرهنگی جبهه باطل باشند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان ضمن اشاره به برگزاری کارگاه های مهارت افزایی ویژه مبلغین و مبلغات استان، گفت: این کارگاه ها که تاکنون چند مرحله از آنها در مناطق مختلف استان برگزار شده است نگاه مهارت افزایی و کمک به بروز بودن مبلغین و مبلغات زحمتکش استان داشته و ان شاءالله در آینده نیز با ادامه این کارگاه ها با موضوعات کاربردی سعی در حمایت محتوایی از این عزیزان داریم.

در ادامه این نشست، معاونین تبلیغ شهرستان ها نیز به ارائه نظرات و راهکارهای تبلیغ در استان پرداختند که به عنوان اهم مطالب مطرح شده می توان به پررنگ تر شدن اجرای طرح های حبل المتین، ثقلین و پیوند آسمانی در مساجد، لزوم برگزاری کارگاه مهارتی با توجه به موضوعات روز برای مبلغین، ضرورت اعزام و حضور بیشتر مبلغین در روستاها، و نگاه ویژه به بحث فرق و ادیان اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha