پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست ویدئوکنفرانسی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین میرمعزی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور

حوزه/حجت‌الاسلام انصاری نیا گفت: طی ده دوره جشنواره استانی علامه حلی در مجموع یک هزار و ۸۹۹ اثر به جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۵۸۷ اثر از خواهران طلبه و یک هزار و ۳۱۲ اثر از برادران بوده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محسن انصاری نیا، پیش از ظهر امروز در نشست ویدئوکنفرانسی مدیر حوزه علمیه سمنان با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه کشور به مناسبت هفته پژوهش، با اشاره به شرح گزارش عملکرد معاونت پژوهش حوزه علمیه استان سمنان تاکنون، اظهار داشت: در طی 10 دوره جشنواره استانی علامه حلی که در استان سمنان برگزار شد است، در مجموع  یک هزار و ۸۹۹ اثر به جشنواره ارسال شد که از این تعداد، ۵۸۷ اثر از خواهران طلبه و یک هزار و ۳۱۲ اثر از  برادران بوده است.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: برگزاری 451 کارگاه پژوهشی و 140 نشست علمی و بصیرتی و انتشار دو  از نشریه علمی – تخصصی «مطالعات کلامی» در حوزه علمیه استان، انتشار 5 شماره از نشریه فرهنگی حوزه استان و یک شماره نشریه علمی و همچنین 6 شماره فرهنگی در مدارس علمیه استان از جمله اقدامات این معاونت بوده است.

وی با اشاره به احصای یک هزار و 188 شناسنامه نسخ خطی و سنگی در مدارس، افزود: در تکلیف پژوهشی درسی طی سال‌های اخیر شاهد مشارکت 91 درصدی طلاب مدارس علمیه استان سمنان بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام انصاری نیا با اشاره به تهیه حداقل 4 هزار و 78 عنوان کتب برای کتابخانه‌های مدارس علمیه استان سمنان، خاطرنشان کرد: از 223 نفر از طلاب و اساتید برتر پژوهشی تشویق به‌عمل‌آمده است و 9 همایش علمی نیز در حوزه پژوهش برگزارشده است.

وی با اشاره به احصای 123 عنوان کتاب از 40 نفر از علمای در قید حیات و ساکن این استان، افزود: 9 نفر از فضلای استان در همایش کتاب سال حوزه که یک اثر از آن شایسته تحسین کشوری بوده است مشارکت داشته‌اند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان سمنان با اشاره به معرفی و شناسایی 54 نفر به‌عنوان استعداد برتر پژوهشی و آموزشی واجد شرایط، گفت: شورای تخصصی انجمن‌های علمی استانی در رشته‌های کلام اسلامی، قرآن‌پژوهی، اصول فقه، اخلاق اسلامی و فقه و حقوق اسلامی راه‌اندازی شده است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی کمیته کرسی‌های آزاداندیشی در استان و برگزاری سه جلسه کمیته استانی آن، از راه‌اندازی شورای پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام انصاری نیا با اشاره به تشکیل 7 کانون علمی و 6 هسته پژوهشی در مدارس علمیه استان سمنان از شرکت اساتید، مدیران و کادر مدارس در 12 دوره دانش‌افزایی پژوهشی کشوری و استانی خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha