شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست ویدئوکنفرانسی با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین میرمعزی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان گفت: حمایت‌های لازم در جهت ایجاد انگیزه برای طلاب در پژوهش صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان، پیش از ظهر امروز در نشست ویدئوکنفرانسی با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسین میرمعزی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور به مناسبت هفته پژوهش، با اشاره به لزوم حمایت از طلاب در جهت ایجاد انگیزه پژوهشی، اظهار داشت: باید حمایت‌های ویژه‌ای در امر پژوهش در جهت ایجاد انگیزه برای ورود طلاب به این عرصه صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: با حمایت از طلاب در حوزه پژوهش می‌توانیم شاهد ورود این قشر به عرصه پژوهشی در حوزه علمیه باشیم و تا آنجا که می‌توانیم و مقدور است باید در راستای توسعه فرهنگ پژوهشی در حوزه‌های علمیه گام برداریم.

لزوم تشکیل دوره‌های مهارت‌آموزی اساتید

معاون آموزش حوزه علمیه استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به شیوه فراگیری پژوهش در مدارس علمیه نیز اظهار داشت: در جهت شکل‌گیری امر پژوهش در مدارس علمیه نیازمند یک معاون ویژه و جداگانه در امر پژوهش در مدارس هستیم اما درصورتی‌که مطابق آئین‌نامه و مصوبه 725 شورای عالی حوزه‌های علمیه مدارس زیر 60 نفر نمی‌توانند یک معاون پژوهش مدرسه‌ای جداگانه داشته باشند و یک معاون در مدارس علمیه نمی‌تواند پاسخگو همه نیازمندی‌های عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و تهذیبی و... باشد.

حجت‌الاسلام علی گلپایگانی تصریح کرد: در حوزه پژوهش مسئله دیگری که لازم اس، این بوده که باید یک سازوکار منظمی نسبت به اساتید در امر پژوهش تدوین شود و با توجه به اینکه اساتید می‌توانند نقش مهمی را در حوزه پژوهشی ایفا کنند باید از مهارت‌های لازم در امر پژوهش برخوردار باشند که این مسئله نیازمند تدبیر جدی و برنامه‌ریزی‌های لازم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha