جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: حسن توجه و نگاه خاص و ویژه معظم له به استان کردستان نشان می دهد که انقلاب و نظام، حساب بسیار ویژه ای برای توسعه مناطقی مانند کردستان در دستور کار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام (ره)» ، اظهار داشت: در سفر سال 88 مقام معظم رهبری در استان کردستان سند بالادستی برای این خطه از ایران اسلامی در مباحث و حوزه های مختلف تدوین و تعریف گردید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: رهبر معظم انقلاب در سفر به استان کردستان چندین جمله را ایراد فرمودند که بسیار قابل تامل هستند.

وی به جملات و سخنان مقام معظم رهبری درباره کردستان و مردم این استان اشاره کرد و بیان داشت: امام خامنه ای در سخنان خود از کردستان به عنوان استانی فرهنگی نام بردند که این نشان دهنده آشنایی کامل معظم له با این استان می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری در این سفر فرمودند که « کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش و شهدا مظلوم » است که این نشان دهنده مجاهدت های بسیار مردم این استان چه اهل سنت و چه تشیع در مقابل دشمنان در هشت سال دفاع مقدس می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: یکی دیگر از فرمایشات امام خامنه ای در سفر 88 خویش به کردستان؛«کار کردن در استان کردستان اجر مضاعف دارد» بود، لذا این حسن توجه و نگاه خاص و ویژه معظم له به استان کردستان نشان می دهد که انقلاب و نظام حساب بسیار ویژه ای برای توسعه مناطقی به مانند کردستان در دستور کار دارند.

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره مراسم رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام (ره)» اظهار داشت: ان شاء الله فردا با حضور مسئولان، فرماندهان نظامی، خانواده های شهدا، روحانیون و... مراسم رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام (ره)» در دانشگاه کردستان رونمایی می شود.

وی ادامه داد: موضوع این کتاب که به قلم خانم فاطمه دوست کامی می باشد، درباره زندگی کوچک ترین آزاده ایران به نام مهدی طحانیان است که در دوران اسارت هرگز حاضر نشد با خبرنگار زن هندی که حجات نداشت مصاحبه انجام دهد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: برای تهیه این کتاب بیش از 363 مصاحبه از دوستان و همرزمان مهدی طحانیان به عمل آمده است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه در این مراسم از قهرمان کتاب دعوت به عمل آمده است، بیان داشت: در این مراسم که فردا چهارشنبه در دانشگاه کردستان برگزار می شود، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی؛ نماینده ولی فقیه در استان کردستان و این حقیر به عنوان سخنران حضور خواهیم داشت.

وی تجلیل از خانواده های معظم شهدا را بخش دیگری از این برنامه عنوان کرد و گفت: بانی این مراسم قرار خاتم الاوصیاء استان می باشد که دانشگاه کردستان در این زمینه با این قرارگاه همکاری خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در پایان سخنان خود تاکید کرد: یکی از اهداف ما از برگزاری چنین برنامه ای، فعال کردن بیشتر حوزه فرهنگی استان کردستان می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha