جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار جعفری فرمانده کل سپاه

حوزه/ سرلشکر جعفری با اشاره به تلاش دشمن در جهت ناامن کردن کشور و تغییر رفتار در جمهوری اسلامی، گفت: دشمنان هر چه تلاش می‌کنند مردم را خسته کنند و جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم و عقب‌نشینی کنند، نمی‌توانند چراکه خون و یاد شهدا ضمانت‌کننده این راه الهی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند اظهار داشت: ما همه نیارمند به استفاده از حضور شهدا هستیم.

وی افزود: خراسان جنوبی 2 هزار شهید، بیش از چهار هزار جانباز و بیش از 400 آزاده دارد که این از افتخارات مردم این استان است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی استانی است که جمعیت زیر یک میلیون نفر دارد و با این جمعیت این تعداد شهید و رزمنده  دارد، بیان داشت: این نسبت، نسبت با معنایی است و از نشانه های بارز ایمان و ولایت مداری مردم شهید پرور خراسان جنوبی است.

خراسان جنوبی مقام اول دفاع از ارزش را دارد

جعفری با اشاره به اینکه در نظرسنجی های مختلفی که انجام گرفته خراسان جنوبی در دفاع از ارزش های انقلاب، ولایت، راه مقاومت، ایستادگی و پشتیبانی از نظام انقلاب اسلامی مقام اول را دارد، گفت: همیشه و در طول تاریخ انقلاب اسلامی آن را حفظ کنید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: در جلسه ای که مسئولین استان محضر مقام معظم رهبری بودند، ایشان عبارات بسیار تکان دهنده ای نسبت به شهدا و ارزش و ارزش گذاری نسبت به یاد شهیدان فرمودند.

جعفری اضافه کرد: اولین نکته ای که مقام معظم رهبری فرمودند این بود که «جلسات بزرگداشت شهیدان ادامه راه شهادت و حرکت جهادی است، همان گونه که حضرت زینب(س) ادامه دهنده راه سید و سالار شهیدان بودند و اگر نبود حرکت زینبی، آن حرکت عاشورایی ابتر می ماند، برگزاری چنین جلساتی ادامه راه شهیدان است قدر این جلسات را بدانید؛ روز به روز باید یاد شهدا در جامعه ما رواج پیدا کند و اگر این شد، مسئله شهادت ماندگار خواهد شد و در چنین جامعه ای دیگر شکست وجود نخواهد داشت».

نطق شهدا بعد از شهید شدنشان باز می شود

وی با بیان اینکه این نکته بسیار مهمی است که جلسات شهدا با شکست دشمنان ارتباط دارد، گفت: ایشان همچنین فرمودند «شهدا تا زنده هستند با تن خودشان از اسلام دفاع می کنند و وقتی شهید شدند با جانشان بشارت به جامعه مسلمین می دهند که از تهدیدها و فشارها و سختی ها نهراسید و راه استقامت و پایداری را ادامه دهید و هیچ اندوهی تا پیروزی نهایی به خودتان راه ندهید؛ شهدا زنده اند و با مردم حرف می زنند، نطق شهدا بعد از شهید شدنشان باز می شود لکن ما نباید گوشمان سنگین باشد مهم این است که بشنویم خدای متعال در حرف شهدا اثر گذاشته است، حرف و یاد شهدا در دلها اثر می گذارد، ولی ما مسئولین گوشمان سنگین است این پیام ها را درست نمی شنویم و اگر توفیق داشته باشیم این پیام ها را بشنویم دیگر این گرایش به شرق و غرب و گرایش به دشمن و کفر و الحاد رخت برخواهد بست».

ضعف های مسئولین بخاطر نشنیدن پیام شهداست

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری همچنین می فرمایند: «این ضعف هایی که شما مشاهده می کنید در ما، بخاطر این است که این پیام ها را نمی شنونم که اگر بشنویم این پیام ها را، روحیه ها تغییر خواهد کرد و حرکت جدی خواهد شد».

جعفری با بیان اینکه به برکت خون شهیدان انقلاب استمرار پیدا می کند و دشمنان را به خاک مذلت می کشاند، اظهار داشت: هرچه قدر دشمنان تلاش می کنند جمهوری اسلامی ایران را وادار به عقب نشینی کنند نمی توانند چراکه این نقش مردم ضامن بقای جمهوری اسلامی است و خون شهیدان و راه شهیدان ضمانت کننده این راه الهی است.

وی عنوان کرد: بسیاری از کشورها در حال الگوگیری از ایران اسلامی هستند و امروز هم شاهدیم و داریم می بینیم اقتدار و هیمنه امریکا به مراتب ضعیف تر از امریکای 4 دهه قبل است.

دشمنان از سیاست های خود در برابر ایران ناامید شده اند/اقتدار امریکا رو به افول است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تکید بر اینکه امریکا در گذشته خیلی قوی تر از امروز بود و این اقتدار رو به افول است، گفت: این دستاوردهای بزرگ امروز فقط از زبان مسئولین جمهوری اسلامی و زبان مقام معظم رهبری بیام نمی شود بلکه خود دشمنان هم اقرار می کنند و دارند از فشار و مبارزه و تهدید علیه ایران و انقلاب اسلامی ناامید می شوند.

جعفری با اشاره به اینکه در روزنامه «فارین پالیسی» چند روز قبل نوشته بود آرزوهای ترامپ دست نیافتنی است و ایران ممکن است انتقام بگیرد، افزود: این مطلب نشان دهنده این است که دشمنان از سیاست های خود ناامید می شوند.

وی تصریح کرد: چیزی در تاریخ وجود ندارد که نشان دهد ایران در مقابل خاسته های امریکا حتی با فشارهای سنگین اقتصادی تسلیم شود و این بزرگترین درس برای ملت های مظلوم جهان است که به اعتراف غربی ها درحال تحقق یافتن است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه روزنامه واشنگتن‌پست نوشت «این ایده که آمریکا با خروج از برجام ایران را به مذاکره بازگرداند، صرفا خیال و توهم است»، گفت: امروز دشمنان ما به این نتایج رسیده اند که اینگونه اقرار می کنند.

جعفری بیان داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب و در این 40 سال نورانی، همیشه با دشمنی ها و شکست های امریکا مواجه بودیم از شکست در بیابان های طبس گرفته تا شکست در مقابل ایران در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی و تحمیل جنگ برای اینکه انقلاب اسلامی به جهان صادر نشود، که اتفاقا همین جنگ باعث شد انقلاب به جهان صادر شود و پایداری به ملت ها منتقل شود.

دشمن جرئت بیان آرزوهای خود را ندارد

وی با بیان اینکه مقاومت مردم فلسطین، سوریه، یمن و ملت های دیگر در برابر جنایت ها و جنگ طلبی های آمریکا دارند، از ایستادگی ملت ایران و خون شهیدان است، گفت: ناامنی هایی برای ضربه زدن به نظام در ایران ایجاد کردند اما امروز حتی جرئت بیان آرزوی خود که ازبین رفتن نظام اسلامی را ندارند و می گویند «تغییر رفتار جمهوری اسلامی».

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: اگرچه فشارهای اقتصادی به ایران می آورند، اما با یک ملت مومن، بصیر، زیرک، هوشمند و دیندار مواجه هستند؛ ملتی که معرفت، دینداری، ایمان و معنویتش با خون شهدا آبیاری شده و با خون و پیام شهیدان تضمین شده است.

جعفری تاکید کرد: ملت بزرگ ایران راه الهی را در پیش گرفته است و به دستورات الهی که در قرآن کریم بارها اشاره شده است، عمل می کند.

اراده خداست که انقلاب اسلامی به دنیا منتقل شود

وی با اشاره به اینکه ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و دفاع از حق، همان دفاع از اسلام و راه الهی است، یادآور شد: خدا اراده کرده است که نور خودش را یعنی جوهره دین اسلام که انقلاب اسلامی است، به دنیا منتقل شود و انقلاب اسلامی شعارهای اسلام، راه اسلام و مسیر زندگی اسلامی را در این مقطع حساس به دنیا نشان می دهد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خدای بزرگ در قرآن کریم وعده داده است کسانی که او را یاری کنند، آنها را تنها نمی گذارد و یاریشان می کند.

جعفری با بیان اینکه یاری دین خدا توسط ملت بزرگ ایران رمز پیروزی ها و موفقیت ها و رمز شکست های پی در پی دشمنان است، متذکر شد: این وعده الهی است که اگر دین خدا را یاری کردید خدا هم شما را یاری می کند و نقشه دشمنان را نقش برآب می کند.

پیروزی‌ها در برابر توطئه‌های مکرر دشمنان، متوجه نصرت خداوند است

وی با بیان این‌که حوادث مختلفی گاهی در تاریخ انقلاب اسلامی پیش می‌آید و ما مبهوت از این‌که این نصرت از کجا آمده است گفت: مقاومت، تلاش و مجاهدت رزمندگان وجود دارد اما بخش قابل توجهی از پیروزی‌ها در برابر برنامه‌ریزی‌های گسترده و توطئه‌های مکرر دشمنان، متوجه نصرت خداوند است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: ملت بزرگ ایران به آیات مختلف قرآن کریم عمل می کنند، این ملت هیچ ترسی ندارد و هیچ چیز آنها را اندوهگین نمی کند.

جعفری گفت: عمل به این دستورات الهی در طول 40 سال انقلاب اسلامی به ویژه در خانواده معظم شهیدان، مومنین، مجاهدین و انقلابیون در این راه و عمل و به دستورات الهی و عمل به دستورالعمل هالی الهی، راه چهل ساله انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: از خدا می خواهیم توفیق استقامت و بصیرت هرچه بیشتر به ملت ما عنایت کند و این پرچم باشکوهی که به دست ملت ایران بلند شده است را به دست آقا امام زمان برساند.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha