پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بزرگداشت شهید دستغیب

حوزه/ سی و هفتمین سالگرد شهادت آیت الله دستغیب با حضور علما و روحانیون، در مدرسه علمیه شهید دستغیب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شیراز، مراسم سی و هفتمیت سالگرد عروج شهید محراب آیت‌الله دستغیب، پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه شهید دستغیب با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عابدی، مدیر حوزه علمیه استان فارس برگزار شد.

 
مدیر حوزه علمیه استان فارس با اشاره به منزلت والای شهید و شهادت، اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «و لکن لا تشعرون» ای انسان به این درک و معرفت که حیات و حضور و شهود و شهید را بفهمی نرسیده اید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی افزود: شهید هم معنای فاعلی و هم معنای مفعولی دارد، در جایی که در معنای فاعلی می آید، شاهد بودن، ناظر بودن و حاضر بودن را نشان می دهد.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس ادامه داد: مراتب در شهادت شهدا متفاوت است تا مرتبه ای که شهید گاهی بر تمام عالم هستی ناظر و حاضر است.

وی، واژه شهید را به معنای مشهود، یعنی کسی که خداوند او را می نگرد دانست و خاطرنشان کرد: آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا  بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» یعنی کسی که مقتول ارزش هاست میت نیست و خداوند متعال مستقیما به او رزق و روزی می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با اشاره به معنای عبارت «عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ» از امام رضا (ع) فرمودند که رزق و روزی همان حیات و زنده بودن است، و تاکید کرد: زنده ای که همه چیز را درک می کند، هم ملک را و هم ملکوت را در واقع این همان رزقی است که به او داده شده است.

 وی بیان کرد: کسی که اراده و نیت رفتن به سمت شهادت را می کند، به معنای خروج از آتش است و شهید تا جایی پیش می رود که خداوند مشتری او می شود.

برپایه این گزارش، بعد از این مراسم، علما، روحانیون، اساتید و طلاب دسته جمعی از مدرسه شهید دستغیب(ره) شیراز به سمت مقبره آیت الله سید عبدالحسین دستغیب(ره) حرکت کرده و مزار این شهید بزرگوار را گلباران کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha