پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد نجفی زاده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد از برگزاری اردوی جهادی طلاب این مدرسه در مناطق محروم شهرستان مرزی و تلفیقی راز و جرگلان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: گروه جهادی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد از ۱۵ آذرماه با ظرفیت 13 طلبه جهادی، به بخش غلامان شهرستان راز و جرگلان اعزام شد.

وی افزود: این گروه جهادی در قالب دو زیرگروه شش و هفت‌نفره به دو دهستان مرکزی غلامان و راستقان اعزام شده و ضمن اجرای برنامه‌های از پیش طراحی‌شده، به تبلیغ مسائل دینی هم پرداختند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده با اشاره به اینکه برنامه‌های این گروه جهادی در این مناطق با استقبال گسترده مردمی روبرو شد، گفت: طلاب جهادی در ابتدای ورود به منطقه، با حضور در مزار شهدای مرکز بخش و با نثار فاتحه به ارواح پاک و مطهر شهدا به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

وی ادامه داد: پس از تشریح برنامه‌های جهادی از سوی مدیر گروه طلاب به هشت روستای هدف در این شهرستان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده خاطرنشان کرد: برگزاری دعای کمیل و برپایی کلاس احکام و قرآن، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، قرائت دعای ندبه در مرکز بخش غلامان، حضور در نماز جمعه، دیدار با امام جمعه راز و ... برخی از برنامه‌های فرهنگی این گروه جهادی در شهرستان راز و جرگلان بود.

گفتنی است، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد بیش از 150 طلبه دارد که از این تعداد 95 طلبه در دوره بلندمدت و حدود 55 نفر هم در دوره سفیران هدایت، تحصیل می‌کنند.

شایان ذکر است، هم‌اکنون 16 گروه جهادی طلاب و روحانیان در مدارس علمیه استان مستقر هستند که در طول سال فعالیت‌های جهادی عمرانی، تبلیغی و فرهنگی را انجام می‌دهند.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha