جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ملکی، دبیر سومین جشنواره جنات

حوزه/ در اولین جلسه از نشست های سومین جشنواره جنات، حجت الاسلام ملکی به بیان نکاتی پیرامون برگزاری این نشست های تخصصی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام وحیدرضا ملکی در سومین جشنواره جنات با موضوع انقلاب ۱۴۴۰ ساله که در مرکز همایش های غدیر برگزار شد، گفت: این برنامه ویژه ی گرامی داشت چهلمین سال انقلاب اسلامی است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر بیان دستاوردها و چالش های پیش روی انقلاب اسلامی، تصمیم بر این شد که سومین جشنواره جنات با موضوع انقلاب ۱۴۴۰ ساله به تبیین این موضوع در حوزه های مختلف بپردازد.

وی ایجاد یأس را اصلی ترین حربه ی دشمن علیه انقلاب اسلامی خواند و ادامه داد: دشمن در ۴۰ سال گذشته از تمام توان و قدرت خود برای القای یأس در میان مردم و ممانعت از بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی استفاده کرده است. در راستای مقابله با این حرکت دشمن، مبلغان، نقش مهمی دارند.

دبیر سومین جشنواره جنات ابراز داشت: دفتر تبلیغات اسلامی نیز با توجه به دغدغه های مقام معظم رهبری در این حوزه برنامه ای طراحی کرده که هم در فضای مجازی و هم در اعزام های حضوری به مناطق مختلف کشور این مهم لحاظ شود.

رئیس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به وجه تسمیه این جلسه عنوان کرد: با توجه به تقارن سال ۱۴۴۰ هجری قمری با ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران و با دقت در این که به اعتقاد ما، نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزه های اهل بیت(علیهم السلام) و مدل حکومتی ایشان در صدر اسلام می باشد، در این نام گذاری این مفهوم را به مخاطب می رسانیم که ۴۰ سال انقلاب اسلامی، درختی است که ریشه و عقبه اش ۱۴ قرن است.

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: در بحث دستاوردهای انقلاب اسلامی باید ارزش ها و گفتمان های ابتدای انقلاب اسلامی که موجب شادی قلوب مستضعفین بود مورد توجه جدی قرار گیرد. متأسفانه شاهد فاصله گرفتن از آن آرمان های مقدس هستیم و بیشتر نگاهمان به دستاوردهای فیزیکی در حوزه های مختلف علمی و فناوری است.

وی تصریح کرد: این دستاوردها بسیار مهم و ارزشمند است اما دستاورد اصلی انقلاب اسلامی، آرمان های امام و انقلاب در سال های اولیه انقلاب اسلامی بود که متأسفانه مغفول مانده است؛ ما باید با بیان این نگاه، مخاطب خود را اغناء کنیم.

رئیس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی جهاد فرهنگی در این زمینه را ضروری خواند و افزود: این مباحث باید به مبلغان اعزامی و نیز مبلغان مجازی آموزش داده شود، بعد به تولید محتوا در حوزه های مختلف پرداخته شود و در فضای مجازی نشر پیدا کند. در این زمینه نیازمند به یک همت بلند و یک جهاد فرهنگی هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha