سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سومین جشنواره جنات

حوزه/ برنامه های سومین جشنواره جنات از سوی حجت الاسلام ملکی، دبیر این جشنواره تشریح شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام وحیدرضا ملکی، دبیر سومین جشنواره جنات در گفتگو با بلاغ به تشریح برنامه های جشنواره جنات پرداخت و گفت: کلید عبور از چالش ها و تقویت دستاوردهای انقلاب اسلامی، بازخوانی دوباره آرمان های انقلاب اسلامی است؛ آرمان هایی که برگرفته از کلام وحی و سنت و سیره نبوی است.

- نحوه ی برگزاری جشنواره جنّات

وی با بیان نحوه ی برگزاری سومین جشنواره سراسری جنّات اظهار داشت: دو جشنواره قبلی ناظر به شناسایی، تقویت و تقدیر از فعالیت های دینی در عرصه‌­های سه گانه رسانه، مکتوب وفضای مجازی بود که امسال جشنواره بیشتر سمت و سوی موضوعی و محتوایی پیدا کرده است که متناسب با گرامی‌داشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی می باشد.

رئیس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات برگزاری پنج نشست تخصصی متناسب با موضوعات جشنواره را از دیگر برنامه های این جشنواره بر شمرد.

- عنوان جشنواره جنّات

دبیر سومین جشنواره جنات، عنوان این جشنواره را «انقلاب ۱۴۴۰ ساله» دانست و افزود: با توجه به اینکه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با سال ۱۴۴۰ هجری قمری تقارن پیدا کرده است و اعتقاد ما بر این است که این انقلاب ۴۰ ساله، امتداد انقلاب نورانی نبی اکرم صلوات الله علیه و آله می باشد که بعد از چهارده قرن مبتنی بر سنت و سیره ۱۴ معصوم علیهم السلام تحقق پیدا کرده است، لذا ترکیب زیبای عدد ۴۰ با عدد ۱۴ را که در فرهنگ دینی ما از تقدس و معانی ارزشی برخوردار می باشد، دستمایه عنوان جشنواره نمودیم.

- اهداف جشنواره جنّات

رییس اداره تبلیغ مجازی، افزایش بصیرت و عمق نگاه استراتژیک در میان فعالان فرهنگی نسبت به «انقلاب اسلامی» و «تلاش های معاندان آن»، شناسایی و حمایت از نخبگان و فعالان عرصه هنر و رسانه‌هاي نوين، ایجاد موجی مثبت و امید بخش نسبت به انقلاب اسلامی در فضای هنر و رسانه‌هاي نوين کشور خصوصا فضای مجازی را، از اهداف این جشنواره برشمرد.

- موضوع جشنواره جنّات

دبیر سومین جشنواره جنّات خاطرنشان ساخت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های علمی-فرهنگی، سیاسی-اجتماعی، اقتصادی-معیشتی، امنیتی-نظامی است و فعالان فرهنگی با توجه به این دستاوردها می توانند آثار هنری خود را تولید کنند.

- بخش تولیدات محتوایی جشنواره

حجت الاسلام ملکی بخش تولیدات محتوایی جشنواره را در چهار قالب متن (داستان کوتاه، داستانک و شعر)، گرافیک (پوستر، اینفوگرافی، عکس نوشته و کمیک استریپ)، فیلم و صوت (کلیپ صوتی و تصویری، موشن گرافی، انیمیشن) و نرم افزار و بازی (ویندوز، وب، اندروید و ios) اعلام کرد که فعالان فرهنگی باید در این قالب ها آثار خود را با رعایت شرایط و قوانین جشنواره ارسال نمایند.

- نحوه ارسال آثار

وی ارسال آثار را از طریق سایت بلاغ به نشانی Balagh.ir  امکان پذیر دانست و تصریح کرد: در سایت بلاغ بخش خاصی را به جشنواره جنّات اختصاص داده ایم که شرکت کنندگان محترم از طریق آن می توانند اطلاع کامل و تفصیلی را دریافت نمایند.

- زمان ارسال آثار

به گفته ی حجت الاسلام ملکی زمان تولید و ارسال آثار را از ۱۵ آذر ماه الی ۱۰ بهمن ماه است که بخش بازنشر آثار نیز از ۱۰ تا ۳۰ بهمن ماه می باشد که اطلاعات تکمیلی آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

- نحوه داوری

دبیر سومین جشنواره جنّات به نحوه ی داوری در این جشنواره اشاره کرد و افزود: داوری در سه مرحله شکل می گیرد که «بررسی آثار از جهت تطابق با قوانین و شرایط جشنواره»، «بررسی سطح کیفی، محتوایی و قالبی آثار» و «ارزیابی دقیق اساتید هر قالب از آثار برگزیده بر اساس شاخصه های قالبی و محتوایی» از جمله آن مراحل است.

- شرکت برای عموم آزاد است

وی گفت: از آن جایی که جشنواره اختصاص به فعالان فرهنگی حوزوی ندارد افراد غیر حوزوی هم می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

- درخواست مشارکت در این جشنواره

حجت الاسلام ملکی در پایان از همه فعالان فرهنگی و دوستداران ایران و انقلاب اسلامی دعوت به مشارکت در این جشنواره کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha