شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رهبران آزادیخواه کشمیر

حوزه/ رهبران آزادی‌خواه کشمیر به مناسبت روز جهانی حقوق بشر با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، ضمن اشاره به نقض آشکار حقوق اولیه مسلمانان کشمیری از وی خواستند در قبال این مظالم به وظیفه خود عمل کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سید علی شاه گیلانی، میر واعظ عمر فاروق و محمد یاسین ملک از رهبران آزادی‌خواه کشمیر به مناسبت روز جهانی حقوق بشر با ارسال نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن اشاره به نقض آشکار حقوق اولیه مسلمانان کشمیری از وی خواستند که در قبال این مظالم به وظیفه خود عمل کند.

در این نامه آمده است: جامو و کشمیر تنها نقطه جهان است که در آن درباره دفاع از حقوق حیوانات صحبت می شود، اما با بیرحمی حقوق انسان ها پایمال می شود و به گونه ای که در هیچ جای دنیا دیده نمی شود ارزش های پذیرفته شده انسانی نابود می شود.

در این نامه ضمن اشاره به به کشته شدن مردم و استفاده نیروهای امنیتی هند از گلوله ساچمه دار در برابر مردم آمده: در همین سال بیش از 150نفر کشمیری کشته و افراد بیشماری مانند حبا نثار 18ماهه هدف اسلحه های ساچمه دار قرار گرفته اند.

رهبران آزادی‌خواه کشمیر نسبت به اعمال خشونت ها و قتل مردم بیگناه توسط نیروهای هند و نبودن قانونی برای بازخواست آنها و بررسی عملکرد آنها در این خطه اعتراض نموده اند.

نویسندگان این نامه ضمن اعتراض به سکوت ننگین مجامع و سازمان های بین المللی نسبت به بحران کشمیر اظهار داشتند: سکوت سازمان ملل و سازمان های بین المللی حقوق بشر چراغ سبزی برای هند شده تا ظلم و فشار خود را بر مردم مظلوم کشمیر بیشتر کنند.

با دعوت رهبران آزادیخواه کشمیر و به نشان اعتراض در روز جهانی حقوق بشر مردم جامو و کشمیر در سراسر این منطقه دست به اعتصاب عمومی زدند که منجر به تعطیلی مراکز تجاری، آموزشی و بازارها شد.

لازم به ذکر است که روز ۱۰دسامبر به عنوان روز جهانی حقوق بشر نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha