پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
بزرگداشت آیت الله دستغیب

حوزه/ امام جمعه شیراز به ضرورت برجسته سازی دفاع شهید دستغیب از اصل انقلاب در تاریخ اشاره کرد و گفت: برگزاری جلسه بزرگداشت شهید دستغیب کافی نیست، بلکه باید مباحث دیگری از ایشان را تبیین کرد و مسجد جامع عتیق نیز باید مرکز گسترش نورانی انقلابی قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، شامگاه سه شنبه در مراسم سی و هفتمین بزرگداشت شهید آیت الله دستغیب که در مسجد جامع عتیق برگزار شد، با اشاره به اینکه آنچه که شهیدان والا مقام از پیشگاه خداوند گرفته اند مقامی نیست که کسی بتواند بیان کند یا توضیحی دهد، اظهار داشت: از سوره های قرآن کریم که برای اهل معرفت مورد توجه بوده است و به حسب نظر برخی علما دقیق‌ترین مباحث توحیدی در این سوره مبارک تبیین شده سوره رعد است.

وی به آیات ۱۹ تا ۲۳ سوره رعد اشاره کرد و افزود: میلیون ها نفر دانستند هر چه پیامبر گرامی اسلام(ص) فرموده است، حق است، لذا باید مراقب باشیم که حقیقت را ببینیم و کور نشویم چرا که این دو مورد با یکدیگر مساوی نیستند، خداوند نیز می فرماید آن هایی که صاحب عقول کامل هستند تفاوت های این دو مورد را می دانند.

امام جمعه شیراز، تقابل حق و باطل را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: صاحبان عقول چه کسانی هستند، اولی الالباب کسانی هستند که عهد خود با خداوند را زیر پا نمی گذارند، باید پیمان های الهی را به یاد آوریم و عهد ببندیم که هیچ گاه زیر پا نخواهیم گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام، باوفا بودن را صفت مومنان دانست و خاطرنشان کرد: باید نخستین عهد وفاداری را با خداوند ببندیم.

وی، نخستین عهد انسان ها با خداوند را عهد بر توحید دانست و بیان کرد: توحید ناب اصیل انسانی، در تفکر شیعیان متجلی شده است، ما پیرو توحید ناب هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه اگر با خداوند عهد بستیم باید پای آن بایستیم، ابراز کرد: شهید آیت الله دستغیب به عهد خود تا تکه تکه شدن ایستاد.

وی ادامه داد: عبادت و یگانه پرستی عهد دیگری است که باید پای آن بایستیم. امام(ره) عهدی برای ما بر جا گذاشت و آن اینکه شیطان بزرگ آمریکا است، ما شیطان را نمی پرستیم چرا که با خداوند عهد بسته ایم و تا کاخ سفید را حسینیه نکنیم نخواهیم ایستاد.

امام جمعه شیراز عهد با ولایت علی(ع) را عهد دیگری دانست که با خداوند بسته ایم، تصریح کرد: شهدا فقها را تا ظهور امام زمان(عج) حجت قرار داده اند، اگر این عهد را حجت ندانیم به عهد خود وفا نکرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام بر ضرورت برجسته سازی دفاع شهید دستغیب از اصل انقلاب در تاریخ اشاره و بیان کرد: برگزاری جلسه بزرگداشت شهید دستغیب کافی نیست، بلکه باید مباحث دیگری از ایشان را تبیین کرد و مسجد جامع عتیق نیز باید مرکز گسترش نورانی انقلابی قرار بگیرد.

وی با بیان این که کتاب های شهید دستغیب اوج علمی فراوانی دارد و لطافت بیان ایشان بسیار تاثیرگذار است که انسان را از کلمات غافل می کند، گفت: باید اندیشه و عمل انقلابی را رواج دهیم و این اندیشه در واقع یعنی روش شهید دستغیب.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha