شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه کمیته حوزه و روحانیت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بوشهر

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: همه ادوار، استعمار روحانیت را مانع بزرگ خود در رسیدن به اهداف استعماری دیده اند، لذا از طریق نیروهای خارجی و نفوذی خویش همواره به دنبال تحریف نقش و جایگاه روحانیت در جوامع اسلامی هستند.

حجت الاسلام سیدجلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از محوری ترین برنامه های بلندمدت حوزه های علمیه برای طلاب و روحانیون تقویت و تشویق آنان برای حضور مستمر در جامعه است.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران ادامه داد: از صدر اسلام روحانیت و جامعه ارتباط تنگاتنگی داشته اند و هرگز این دو از هم جدا نبوده اند که این امر را باید از نقاط قوت اسلام دانست.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه طرح جدایی و فاصله افتادن بین جامعه و روحانی از برنامه های بلندمدت استعمار است، گفت: در بیشتر انقلاب ها و قیام های مردمی علیه استبداد حضور روحانیون به عنوان رهبران جنبش امری طبیعی و حتمی بوده است، لذا امروز نیز روحانی و طلبه باید در مسیر اسلاف خود حرکت کند.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: همه ادوار، استعمار روحانیت را مانع بزرگ خود در رسیدن به اهداف استعماری دیده اند، لذا از طریق نیروهای خارجی و نفوذی خویش همواره به دنبال تحریف نقش و جایگاه روحانیت در جوامع اسلامی هستند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران با تاکید بر اینکه امروز تبلیغات رسانه ای عظیمی علیه روحانیون توسط دشمنان صورت می گیرد، گفت: متاسفانه برخی از افراد جامعه با استناد به اخبار و گزارش های کذب رسانه های بیگانه، روحانیت را قشری مرفه و بی درد معرفی می کنند، لذا جامعه باید نسبت به این تبلیغات دروغین بسیار هوشیار باشد.

این استاد حوزوی ادامه داد: بنابراین برای از بین بردن این همه شبهه علیه روحانیت و حوزه های علمیه، باید ارتباط با مردم و روحانی گسترده شود که این امری لازم و ضروری است که موجب می شود دشمنان در برنامه استحاله فکری امت اسلام ناکام بماند.

حجت الاسلام حسینی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با این وجود روحانیت در عمر 40 ساله انقلاب اسلامی نشان داده همواره در کنار مردم بوده است و این را وظیفه دینی و شرعی و انسانی خود می داند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) شهرستان کامیاران در پایان سخنان خود گفت: در بحث تربیت طلاب مجرب برای ورود به جامعه اسلامی، اساتید حوزوی باید به خوبی برنامه ریزی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha