جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعیدی

حوزه/ امام‌جمعه قم گفت: تنها راه مهجوریت زدایی از قرآن کریم مبارزه با کفر و طاغوت، متوسل شدن به اهل‌بیت(ع) و عملی نمودن فرمایشات قرآن کریم در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، در جلسه هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب برگزار شد، سرمایه‌گذاری بر منابع انسانی و مردمی را یکی از تأکیدات ارزشمند مؤسسات قرآنی در سطح استان قم دانست و  اظهار داشت: در حوزه ترویج مبانی قرآنی باید به‌گونه‌ای عمل شود که نتیجه و بازخورد آن در مخاطب مشاهده شود؛ بنابراین فعالیت‌ها قرآنی نباید حالت موزه‌ای و بایگانی داشته باشد.

امام‌جمعه قم نشست‌های هم‌اندیشی به منظور جمع‌بندی مطالبات و پیشنهاد‌های فعالان قرآنی و مؤسسات قرآنی را یک ضرورت توصیف کرد و گفت: نشست‌های هم‌اندیشی قرآنی به منظور اجرایی شدن در برنامه‌های راهبردی مؤسسات امری بسیار مهم بوده و می‌تواند در گسترش معارف قرآنی در سطح جامعه کمک نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به مهجوریت قرآن در متن عمومی جامعه اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت: مهجوریت قرآن یعنی اینکه قرآن کریم وجود دارد، اما در جامعه آثار و عمل به آن وجود ندارد و در قیامت نبی گرامی اسلام به خاطر این مسئله از امت اسلام گلایه‌مند خواهند بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله‌ علیها در ادامه گفت: مهجوریت زدایی از قرآن باید به‌صورت طبقه‌بندی پیش برود و به‌صورت مرحله‌ای انجام شود؛ بر این اساس تنها راه مهجوریت زدایی از قرآن کریم مبارزه با کفر و طاغوت، متوسل شدن به اهل‌بیت(ع) و عملی نمودن فرمایشات قرآن کریم در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه از اهمیت تبادل ظرفیت‌های مؤسسات قرآنی با همدیگر گفت و تأکید داشت: اندیشه یابی در قرآن کریم و هماهنگی و هم‌افزایی فعالان قرآنی یکی دیگر از اموری است که می‌تواند در پیشبرد اهداف قرآنی کمک نماید و اهل‌بیت(ع) نیز در این مسیر کمک خواهند نمود.

خاطرنشان می‌شود در انتهای جلسه از پنج نفر از چهره‌های قرآنی و شاخص استان قم تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha