جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه با زحمت انسان به درجه بالا می رسد گفت: برداشتن تکلیف از دانش آموزان در مدارس اشتباه و بر خلاف سنت قرآن و سیره علما است و وزیر آموزش و پرورش باید به این مسئله رسیدگی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حضرت آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم، گفتند: هزاران سال است بشر تجربه کرده، اگر کسی بخواهد به درجه مراتب بالا برسد با زحمت می تواند به آن برسد،  با کار آسان انسان بالا نمی رود.

ایشان اظهار کردند: شنیده می شود امروز در مدارس تکالیف را از دانش آموزان برداشته اند که کار درستی نیست و نباید دانش آموز بعد از مدرسه رها شود و باید مغز و فکر آن با انجام تکلیف مشغول شود و به کار گرفته شود.

این مرجع تقلید افزودند: این شیوه بر خلاف قرآن، حدیث و سیره علما و برگان ما می باشد و بنابراین وزیر آموزش و پرورش باید به این مسئله رسیدگی نماید و این نظر در مدارس برگردد و همانند سابق از دانش آموز تکلیف خواسته شود.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه با بیان اینکه وهابی ها هر لحظه به شبهه افکنی می پردازند خاطرنشان کردند: اخیرا این شبهه را مطرح کرده اند که چرا شما وقتی آب می خورید یزید را لعن می کنید درحالیکه امیرالمؤمنین(ع) فرموده فحش ندهید.

معظم له گفتند: لعنت بر یزید یا دشمنان اهل بیت بر قول امیر المؤمنین(ع) فحش نیست، بلکه دعا است و خود خداوند هم لعنت می کند، آیا خدا فحش می دهد؟ این هایی که این شبهه را بیان می کنند گرچه عرب زبان اند، اما از عربی چیزی نمی دانند.

این مفسر قرآن ادامه دادند: شبهه دیگری که اخیرا مطرح می کنند این است که می گویند چرا نسبت به حضرت زهرا(س) خیلی اظهار علاقه می کنید؛ اما نسبت به ام المؤمنین عایشه این اظهار را ندارید.

ایشان این گونه پاسخ دادند: دلیل اینکه مهر ورزی ما به حضرت زهرا(س) نسبت به همسران پیامبر بسیار روشن است؛ اما در خصوص عایشه باید از دو لحاظ به آن بنگریم از این جهت که همسر رسول خدا می باشد، احترام آن بر ما لازم است و اگر غیر از این در نظر بگیریم، همانند زن های دیگر است؛ در قرآن آمده اگر زن های پیامبر کار بد یا خوبی انجام دهند، دو برابر به حساب می آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha