پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کنفرانس رهبران دینی و نمایندگان مذاهب فرانسه

حوزه/ به مناسبت هفتادمین سال صدور اعلامیه جهانی حقوق بشر موسوم به (DUDH) کنفرانس رهبران دینی و نمایندگان مذاهب فرانسه با موضوعیت ادیان و مسئله حقوق بشر در محل ساختمان مجلس سنای این کشور برگزار شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  saphirnews به درخواست شخص رئیس جمهور فرانسه، روز گذشته سمپوزیوم رسمی با موضوعیت «ادیان و مسئله حقوق بشر» در محل ساختمان اصلی مجلس سنای این کشور و با حضور رهبران ادیان و نمایندگان مذاهب برگزار شد.

در این کنفرانس که به صورت رسمی مطبوعاتی شد، نمایندگانی از سه مذهب اصلی مسیحیت(کاتولیک، پروتستان و ارتدوکس)، نماینده مسلمانان فرانسه، رئیس شورای اسلامی- فرهنگی فرانسه، نماینده بودایی های این کشور و همچنین فرستاده ویژه رهبر یهودیان فرانسه حضور داشتند.

فرانسوآ کلاورولی رئیس فدراسیون پروتستان فرانسه به عنوان دبیر این کنفرانس در بخشی از سخنان خود گفت: همه ما به خوبی بر این مسئله واقف هستیم که حقوق بشر در سرتاسر دنیا نقض می‌شود و این مسئله فقط محدود به اروپا نیست از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب این کره خاکی دولت ها به صورت علنی یا مخفیانه مصادیق بارز حقوق بشر را نقض می کنند.

وی افزود: ادیان همیشه حامیان اصلی دفاع از حقوق بشر در دنیا بوده اند و ما به عنوان نمایندگان و تصمیم گیران ادیان در فرانسه باید بر این مسئله به اجماع برسیم و دفاع از حقوق بشر را از وظایف اصلی خود قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha