پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد واحدی مدیر خدمات حرم

حوزه/ مدیر حرم بانوی کرامت گفت: بیش از ۹ هزار خادم افتخاری و ۱۸۳ خادم رسمی طی یک هفته با ۴۲ نوبت خدمتی در بخش مدیریت حرم درحال فعالیت هستند که پنج هزار و ۶۷۹ نفر این جمعیت را برادران و و ۵۲۱ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، محمد واحدی با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره بقره و ارزش خدمت به زائران بقاع متبرکه؛ عنوان کرد: در این آیه خداوند به حضرت ابراهیم اشاره می‌‌کند که خانه من را آماده کنید برای بندگان و زائران، این موضوع نشان می‌دهد که ما هم باید حرم‌های مطهر معصومین(ع) و فرزندان آن بزرگواران را برای تشرف زائران آماده‌سازی کنیم و در این راستا نیز از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکنیم.

وی با بیان اینکه تلاش برای آسایش زائران و مجاوران از دستورات رهبر انقلاب اسلامی برای مدیریت اماکن مقدس است، تصریح کرد: خدمت به محرومان و مستضعفان نیز از جمله دیگر انتظاراتی است که در حکم تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) آورده شده و ما تلاش کرده‌ایم تا برنامه‌های خود را بر اساس این وظایف هماهنگ کنیم.

مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: بخشی از وظایف حوزه مدیریت حرم مطهر سلبی است که در این عرصه به حفظ پاکیزگی و شؤن حرم مطهر مشغول هستیم تا بتوانیم جایگاه این حرم مطهر را با استفاده از فعالیت‌های انتظامی حفظ کنیم و در بخش ایجابی نیز شرایط و امکانات مورد نیاز زائران را فراهم می‌کنیم تا این افراد بتوانند در آرامش به زیارت خود برسند.

وی از تقسیم‌بندی فعالیت‌های مدیریت حرم مطهر به سه بخش انتظامات و ارشاد، خدمات اماکن و خدمات زائر یاد کرد و گفت: در مجموع  بیش از ۹ هزار خادم افتخاری و ۱۸۳ خادم رسمی طی یک هفته با ۴۲ نوبت خدمتی در بخش مدیریت حرم مطهر درحال فعالیت هستند که پنج هزار و ۶۷۹ نفر این جمعیت را برادران و و ۵۲۱ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

واحدی اضافه کرد: در برخی مناسبت‌ها علاوه بر نیروهای فعال در شیفت‌ها، نیروهای فوق‌العاده نیز برای خدمت به زائران بسیج می‌شوند و گاهی در ایام خاص نزدیک به هزار خادم طی یک روز در بخش‌های مختلف مدیریت حرم مطهر فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha