شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ افتتاحیه دوره آموزشی مهارت افزایی مدیریت امور فرهنگی ویژه مدیران مدارس علمیه خواهران استان اصفهان و مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، در سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی ابطحی، آیین افتتاحیه دوره آموزشی مهارت افزایی مدیریت امور فرهنگی ویژه مدیران مدارس علمیه خواهران استان اصفهان، به اهمیت ویژه  مدیریت اشاره کرد و گفت: مدیریت نوعی علم به حساب می آید و نه تنها در کشور ما، بلکه در همه ی جهان اهمیت ویژه ای دارد و چارچوب های بسیار محکمی برای آن در نظر گرفته شده که با کسب علم مورد نیاز آن مدیران در مسئولیت خود موفق می شوند.

وی افزود: قبلا هیچ آموزش جامعی در زمینه مدیریت نه در حوزه های علمیه خواهران و نه در حوزه های علمیه برادران وجود نداشت در صورتی که خیلی از مشکلات جامعه در اثر عدم مدیریت مسئولین به وجود آمده؛ البته در حوزه های علمیه به خاطر تعهدی که خود مدیران دارند و همچنین نظارت هیئت امنا و مرکز مدیریت استان  کمترین اشکالات در حوزه های خواهران وجود داشته و همین اشکالات اندک نیز با تذکر مرکز برطرف شده است ولی هر چه علم انسان نسبت به مسئولیتی که دارد بیشتر باشد عملکرد بهتری صورت می گیرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان به  چگونگی برنامه ریزی دوره آموزشی مهارت افزایی مدیریت امور فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: این دوره با همفکری همکاران و بررسی و تجزیه و تحلیل نسبت به برنامه های اجرا شده توسط قم، تهران در زمینه مدیریت با چکش کاری مطالبی که مورد نیاز در حیطه مدیریت حوزه های علمیه بود و همچنین خود مدیران نیز به ضرورت این کار اذعان داشتند و با همکاری حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان و حجت الاسلام و المسلمین صافی  اجرا خواهد شد.

ریاست طلبی انسان را هلاک می کند

حجت الاسلام صافی، رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) اصفهان نیز در این مراسم این نشست به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام اشاره کرد و گفت: یکی از شیعیان آن حضرت در مورد اختلاف بین مدیران سوال می کند و راهکار حل این اختلاف را می طلبد امام عسکری علیه السلام در پاسخ می فرمایند: در مدیریت مراقب باش افرادی که تحت قیمومیت تو هستند پراکنده نشوند و از تفرق و تشتت آن ها جلوگیری کن و همانند چوپانی که با صوتی تمام گوسفندان را دور هم جمع می کند تو نیز کاری کن که با کمترین هزینه زیردستان خود را جمع کنی.

وی با استناد به ادامه این روایت، راز نگهداری کارگزاران و نداشتن خوی ریاست طلبی را دو وظیفه دیگر مدیران دانست و اظهار داشت: رفتار شما قبل از ریاست و بعد از آن باید یکسان باشد و هیچ گونه خوی ریاست مآبانه در شما نباشد، چرا که این دو ویژگی انسان را به سوی هلاکت می کشاند.

حجت الاسلام صافی به معرفی این دوره پرداخت و گفت: این دوره شامل 13 سرفصل آموزشی شامل اصول و مدیریت برنامه ریزی، آینده پژوهی در حوزه های علمیه، ارتباط موثر با طلاب نسل جدید، جریان شناسی فرهنگی، خلاقیت و نو آوری، و ... برشمرد .

افزایش مهارت های مدیران حوزه خواهران اصفهان

در ادامه این برنامه، آقای ملکی ها، مدیرعامل بنیاد فرهنگی بقیة الله(عج) اصفهان به روایتی از امیر مومنان به مالک اشتر اشاره و بیان کرد: حضرت به مالک فرمودند: ای مالک با مردم مهربان باش و مبادا همچون حیوانی درنده خو، بخواهی مردم را بدری، زیرا مردم یا برادر دینی تو هستند یا در آفرینش با تو یکی هستند.

وی به کیفیت برگزاری دوره پرداخت و گفت: این دوره که با هدف افزایش مهارت های مدیران حوزه علمیه خواهران استان اصفهان برگزار می شود مباحث به صورت کارگاهی مطرح خواهد شد و از روز یکشنبه 25 آذر و به صورت یک روز در هفته دوره آغاز می شود و پایان دوره 19 اسفند خواهد بود و در پایان دوره نیز از مطالب ارائه شده آزمون برگزار خواهد شد و سعی شده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه و مطالب بروز و جدید در زمینه های مختلف از جمله فضای مجازی (تلگرام، توئیتر و ... ) استفاده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha