شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علميه حضرت نرجس(س) ساري

حوزه/ موسس مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری گفت: با توجه به این که تاکنون برای ساختار فرهنگ جامعه، کار اساس و بنیادی صورت نگرفته است، لذا حوزه های علمیه خواهران رسالت سنگینی نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ و ارزش های دینی در جامعه بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی موسس مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری، در مراسم تجلیل از خیرین حوزه ساز، با اشاره به حدیث معروف پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله  (مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیه) اعلام کرد: طبق این روایت که مورد اتفاق مسلمانان است، عصر بدون امام زمان ممکن نیست و زندگی منقطع  از امام زمان(عج) در هر دوره ای که باشد، زندگی جاهلانه است.

وی افزود: شیعه باید در اصول اعتقادات با استدلال حرف بزند و از دیگران نقل نکند و بنا بر دلایل متقن هرگز جهان از وجود امام معصوم خالی نخواهد بود، لذا جایگاه حجت یک جایگاه قطعی است.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی در ادامه تصریح کرد: در سال های 90-98، که بحث تاسیس مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) در شهر ساری مطرح شد؛ برخی در این کار تردید داشته و با توجه به وضعیت بودجه، این کار را غیر ممکن می دانستند؛ اما الحمدلله به کمک خیرین این سنگ بنا برداشته شد و این اتفاق به کمک خیرین به ثمر نشست.

رئیس هیئت امنا مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) ساری ، با اشاره به جنگ فرهنگی دشمن، اظهارکرد: لشکر فرهنگی دشمن با همه ی ابزارهایی که در اختیار دارند هجمه سنگینی را برای سست کردن اعتقادات دینی مردم و جذب کودکان، نوجوانان و جوانان ما، آغاز کردند که این رخنه های فرهنگی بسیار خطرناک است و باید حساس و هوشیار باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پیشنمازی با بیان اینکه در عصر امروز فکر جوانان جامعه درگیر فضای مجازی است، گفت: هدف دشمن، مدیریت کردن بر اراده ی فرزندان ما بوده و می خواهد فکر و ذهن و ذائقه جوانان ما  را تغیر دهد.

وی اضافه کرد: متاسفانه برای ساختار فرهنگ جامعه کار اساس و بنیادین صورت نگرفته است و اگر همچنان کاری نکنیم به مرور زمان نسل جوان از مبانی دین دور می شود؛ لذا حوزه های علمیه خواهران رسالت سنگینی نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ و ارزشهای دینی در جامعه دارند.

حجت الاسلام پیشنمازی تاکید کرد: مسیر حق سخت است و قرار نیست آسان شود؛ چرا که خدای متعال در این مسیر بندگان را آزمایش می کند.

وی با بیان این که کار فرهنگی نیاز به همکاری گروهی دارد، خاطر نشان کرد: با همفکری و همراهی شما خیرین، این مدرسه علمیه تاسیس و تجهیز گردید و در حال حاضر فارغ التحصیلان این مدرسه در سطح جامعه به امر تبلیغ، تدریس، تالیف و ... مشغول هستند که فراهم نمودن شرایط تحصیل و تربیت این طلاب یکی از بهترین باقیات الصالحات و ذخیره برای دنیا و اخرت شما خیرین است.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha