پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام زارع با اشاره به اینکه پژوهش رکن جدایی ناپذیر حوزه های علمیه است، گفت: حوزه برای تولید علم باید به امر پژوهش و تحقیق توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام زین العابدین زارع، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که موضوع جشنواره علامه حلی در ساری برگزار شد با مهم ارزیابی کردن مسأله تحقیق و پژوهش در حوزه بر ضرورت برنامه ریزی و هدفگذاری مشخص به منظور تقویت پژوهش در مدارس علمیه تأکید کرد.

وی با بیان این که مدارس علمیه باید در برگزاری برنامه های پژوهشی پیشگام باشند، افزود: مدارس خط مقدم فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی هستند.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که پژوهش یکی از مهم ترین ارکان فعالیت های حوزه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: توجه به این امر مهم در طول تاریخ همواره وجود داشته و امروز نیز باید به آن توجه ویژه شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه بدون تحقیق و پژوهش نمی تواند به رشد علمی دست پیدا کند، تصریح کرد: آموزش و پژوهش دو بال برای رشد و تعالی علمی حوزه های علمیه به شمار می روند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه سیاست گذاری های خوبی در طی سال های اخیر به منظور رشد پژوهش در حوزه های علمیه اتخاذ شده، بیان  داشت: با اجرای دقیق این سیاست ها در سطح مدارس علمیه شاهد یک رشد و جهش خوب در این عرصه مهم خواهیم بود.

حجت الاسلام زارع با اشاره به این که پژوهش رکن جدایی ناپذیر حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: حوزه برای تولید علم باید به امر پژوهش و تحقیق توجه ویژه ای داشته باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مدارس علمیه باید تلاش کنند تا انگیزه های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، تصریح کرد: برگزاری کارگاه های مستمر پژوهشی و برنامه های تشویقی می تواند راهکارهای مناسبی برای تقویت انگیزه پژوهشی در میان طلاب باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود از جشنواره علامه حلی به عنوان ظرفیتی مناسب برای رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه عنوان کرد و گفت: در طی سال های اخیر شاهد به واسطه این جشنواره شاهد یک تحرک مناسب در حوزه تحقیق و پژوهش مدارس علمیه بودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha