پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه معارفه دانشجویان بین المللی جدیدالورود دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مختاری، دانشگاه مذاهب اسلامی بهترین مدل علمی و عملی تقریب در عرصه بین الملل معرفی کرد و از آماده سازی طرح تبادل دانشجو با دانشگاه های روسیه و اندونزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری، در جلسه معارفه دانشجویان بین المللی جدیدالورود دانشگاه مذاهب اسلامی از ملیت های مختلف، توجه به عرصه بین المللی را از اهم ماموریت های این دانشگاه توصیف کرد و گفت: ارتباطات باید به صورت گسترده در اقصی نقاط جهان و بویژه کشورهای مسلمان و منطقه صورت پذیرد.

وی از نبود مانع بر راه اقدامات بین المللی دانشگاه مذاهب و فرصت و مطالبه فعالیت دانشگاه در این عرصه از سوی مسئولان کشورهای مقصد خبر داد و افزود: در این دانشگاه ما در زمینه جذب دانشجوی مسلمان غیرایرانی به گرایش مذهبی خاصی قائل نیستیم و اتفاقا با توجه به رسالت و ماوریت دانشگاه که در زمینه تقریب فعالیت می کند از حضور دانشجویان از تمامی مذاهب اسلامی استقبال می کنیم.

آیت الله اراکی یک شخصیت برجسته بین المللی است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ادامه به خیز برداشته شده از سوی دانشگاه در عرصه فعالیت های بین المللی اشاره و این حرکت را پر شتاب توصیف کرد و ادامه داد: شاید روزی از هفته نیست که مسئولین دانشگاه با نمایندگان کشور در خارج در ارتباط نباشند که این روحیه نشات گرفته از آیت الله اراکی، ریاست محترم هیئت امنای دانشگاه و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است، چرا که ایشان شخصیتی بین المللی است و همواره بر اقدامات دانشگاه در این عرصه تاکید داشته و حمایت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری همچنین از سفر قریب الوقوع نمایندگان دانشگاه به کشور افغانستان برای بررسی زمینه های همکاری های مشترک در دیدار با مسئولان بلند پایه این کشور خبر داد

دانشگاه مذاهب؛ الگوی موفق همزیستی مسالمت آمیز

وی، دانشگاه مذاهب اسلامی را الگوی موفق همزیستی مسالمت آمیز پیروان مذاهب و حتی ادیان مختلف معرفی کرد که حاصل پرورش اندیشه های رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین به بیان توصیه هایی برای دانشجویان به ویژه دانشجویان بین الملل پرداخت و آنها را به بهره گیری از این دوران طلایی عمر سفارش کرد و افزود: سپری کردن هر چه بهتر این دوران بالندگی فرداهای شخص را به همراه دارد که باید از این فرصت ارزشمند بیشترین بهره را در سازندگی فردی و اجتماعی داشته باشید.

تدوین طرح تبادل دانشجو با دانشگاه های روسیه و اندونزی

وی ضمن اشاره به برخی از مشکلات این دانشگاه گفت: به فکر توسعه فضای فیزیکی، خوابگاهی دانشگاه هستیم و بدین منظور طرح هایی را پیشنهاد داده ایم که تلاش می کنیم محیط آموزشی و خوابگاهی در شأن نام این دانشگاه را با حمایت و مساعدت مسئولان فراهم کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری همچنین از طرح ریزی معیارهای اعزام و پذیرش دانشجو جهت تبادل دانشجو با دانشگاه های روسیه و اندونزی خبر داد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی از دکتر جهانگیری مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه نیز به لحاظ اقدامات صورت گرفته تشکر کرد

پیشنهاد تعیین روز دانشجوی بین الملل در تقویم دانشگاه مذاهب

حجت الاسلام جهانگیری، مدیرکل دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه نیز در این جلسه ضمن خوشامدگویی و معرفی دانشجویان جدید بین المللی، به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در جهت بین المللی تر شدن دانشگاه پرداخت و از شاخصه های مهم در این عرصه را جذب دانشجوی بین المللی برشمرد.

وی همچنین پیشنهادهایی همچون تعیین روز دانشجوی بین الملل در تقویم دانشگاه، استفاده از ظرفیت دانشجویان بین الملل در فعالیت های بین المللی دانشگاه و تاسیس انجمن های علمی بین المللی را در راستای توجه به این عرصه ارائه داد.

جهانگیری همچنین از زحمات دکتر صابری، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به جهت اشراف بر مقررات آموزشی و قوانین مربوطه و همکاری در جذب دانشجویان غیر ایرانی و از دکتر باقری معاون فرهنگی دانشجویی به لحاظ اتخاذ تصمیمات جهادی و فوری در امور فرهنگی دانشجویان بین الملل قدردانی کرده و گفت: این اشراف از بسیاری جهات راهگشای اقدامات بین المللی دانشگاه بوده است.

در ادامه، جلسه دکتر برقعی، مدیر مرکز زبان دانشگاه مذاهب اسلامی،از اقدامات این مرکز در زمینه آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیرایرانی گزارشی ارائه کرد و از چاپ کتب آموزش زبان فارسی خبر داد.

گفتنی است، دانشجویانی جدید از ملیت های مختلف آسیایی، اروپایی و آفریقایی، از سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه مذاهب اسلامی شده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha